Lifestyle

ABBA continuă să facă săli pline! Trupa suedezilor a vândut peste 1,3 milioane de bilete

ABBA
Sursa foto: nme.com

Benny Anderson, Björn Ulvaeus și Anni-Frid (Frida) Lyngstad au fost prezenți sâmbătă seara la arena ABBA din estul Londrei pentru a sărbători prima aniversare a spectacolului de succes fenomenal, ABBA Voyage, un spectacol în care membrii trupei sunt înlocuiți de versiuni digitale ale membrilor trupei.

Peste 1,3 milioane de bilete au fost vândute până în prezent, iar spectacolul ABBA Voyage a fost prelungit pentru a rămâne la Londra până în mai 2024. Există deja speculații despre un turneu mondial, iar Björn Ulvaeus a sugerat că ar putea fi construite replici ale arenei construite special în Asia, Australia și America de Nord.

Spectacolul ABBA Voyage a fost lansat în urmă cu un an și a primit recenzii de cinci stele. „Efectul este cu adevărat uluitor… este aproape imposibil să îți dai seama că nu privești ființe umane”, a scris Alexis Petridis de la The Guardian. Alții au descris-o ca fiind incredibilă, spectaculoasă, orbitoare și epică.

O investiție de 175 de milioane de dolari

A fost nevoie de șapte ani și 175 de milioane de dolari pentru a dezvolta tehnologia și a construi arena în apropierea Parcului Olimpic Regina Elisabeta din Stratford, în estul Londrei. Cei patru membri ai trupei au petrecut o lună în costume de captare a mișcării și căști pentru a ajuta la crearea avatarurilor – sau Abbatars – care acum „cântă” de șapte ori pe săptămână, în timp ce omologii lor umani pot să-și odihnească picioarele.

„A fost o pregătire meticuloasă, extrem de costisitoare și incredibil de dificilă crearea unor oameni digitali credibili”, a declarat Svana Gisla, producător al ABBA Voyage. „Dar rezultatul este magic”.

Avatarurile create de maeștrii în efecte vizuale Industrial Light & Magic au trebuit „să se îmbine cu lumea fizică”, inclusiv cu o trupă live de 10 persoane, a spus Gisla. „Alăturarea trebuia să fie invizibilă. Trebuia să devină o singură unitate. Tehnologia este vehiculul, dar publicul nu trebuie să simtă tehnologia. Am intrat în arenă abia cu șase săptămâni înainte de premiera spectacolului și, în acel moment, nu puteam fi siguri că va funcționa”, a precizat producătorul.

Spectatori din 140 de țări

Spectacolul de 90 de minute este același pentru fiecare reprezentație, spre deosebire de un concert live, unde artiștii pot alterna piesele pe care le interpretează sau își pot adapta discuțiile în funcție de public.

Publicul fac însă ca fiecare concert să fie unic. Fanii vin cu peruci, paiete și costume strălucitoare, unii la fel de bătrâni sau mai bătrâni decât ABBA, alții născuți cu mult timp după ultima reprezentație live a trupei, în 1982. Cele 350 de spectacole de la inaugurarea din 27 mai anul trecut au atras oameni din peste 140 de țări.

Până la 200 de angajați – 75% recrutați în zona locală – lucrează la fiecare spectacol, inclusiv cei al căror rol include aplicarea interdicției de a face fotografii și înregistrări video.

Săptămâna trecută, ABBA a exclus o reuniune pentru ediția de anul viitor a Eurovision de la Stockholm, care va avea loc la 50 de ani de când trupa a câștigat concursul cu piesa Waterloo. Anterior, se pare că au refuzat oferta de 1 miliard de dolari pentru a se reuni. „Putem sărbători 50 de ani de ABBA fără să fim pe scenă”, a declarat Ulvaeus, citat de The Guardian.