Lifestyle

Rihanna se întoarce. Artista va concerta duminică la Super Bowl

Rihanna Sursa foto: dreamstime.com
Sursa foto: dreamstime.com

S-au întâmplat multe de când Rihanna, una dintre cele mai faimoase cântărețe din lume, a lansat ultima dată un album. Două președinții, o pandemie globală, inventarea TikTok și cinci noi albume ale lui Taylor Swift, toate acestea au apărut după Anti din 2016, ultimul proiect de lungă durată al cântăreței din Barbados înainte de o pauză aparent eternă din muzică.

Revenirea Rihannei pe scenă în timpul spectacolului de duminică de la pauza Super Bowl, prima ei prestație live de când a intervenit pentru a-l ajuta pe DJ Khaled la Wild Thoughts la Grammy 2018 nu garantează muzică nouă. Chiar și cântăreața a glumit pe seama faptului că R9 (numele colocvial al următorului ei LP, al nouălea) s-ar putea pierde în timp. Dar anunță o revenire megawatt în lumina reflectoarelor muzicale pentru una dintre cele mai fiabile creatoare de hituri pop, care timp de aproape șapte ani și-a dedicat energia în altă parte.

Revenire în forță pe scenă

De la lansarea albumului Anti, un album melancolic și sinuos, considerat în prezent un clasic pop modern, Rihanna a fost ocupată: a devenit miliardară, a preluat conducerea galei Met, a filmat un documentar care, de asemenea, a fost amânat ani de zile (și care așteaptă aprobarea ei, potrivit regizorului Peter Berg). Ea a lansat Fenty Beauty, linia sa de cosmetice, și Savage x Fenty, brandul său de lenjerie intimă, a cărui prezentare anuală de modă diversă și pozitivă față de corp a trimis la coșul de gunoi, în esență, versiunea Victoria’s Secret. În 2020, a devenit prima femeie de culoare care a condus o casă de modă de lux, Fenty Maison, pentru conglomeratul LVMH, compania din spatele Dior, Fendi, Givenchy, Celine și altele. În luna mai a anului trecut, ea a avut primul ei copil, un băiat, cu iubitul ei, rapperul A$AP Rocky.

Fandomul ei fidel, Rihanna Navy, a transformat între timp întrebarea „Unde este albumul?” într-un meme, la care s-a alăturat și cântăreața însăși. 

„Rihanna, ia-ți tot timpul pe care îl vrei pentru albumul ăla, fato. Nu-i lăsa pe proștii ăștia de pe internet să te preseze să nu faci nimic!”, a spus Jerrod Carmichael în timp ce prezenta luna trecută Globurile de Aur, la care Rihanna a participat după ce a fost nominalizată pentru una dintre cele două piese pe care le-a lansat din 2016: baladele Lift Me Up și Born Again pentru Black Panther: Wakanda Forever, coloana sonoră.

Întoarcerea acesteia pe scenă a fost mult așteptată

Cu cât Rihanna a fost mai mult timp plecată, cu atât mai mare este așteptarea pentru revenirea ei. Permutările pentru lista ei de seturi sunt nesfârșite este ușor de uitat acum, dar înainte ca Rihanna să fie faimoasă pentru cea mai relaxată abordare a muzicii din pop, ea a exemplificat rutina sa implacabilă. Ea a lansat șapte albume în opt ani, între 2005 și 2012, a doborât recordul pentru cea mai rapidă artistă care a ajuns la 10 single-uri No 1 în 2011 și a înregistrat 63 de melodii în topuri. Cu 14 melodii No 1, ea se află pe locul al patrulea în istorie, după Elvis, Mariah Carey și Beatles. Numai cu melodiile sale din perioada 2009-2011, Rated R, Loud și Talk That Talk, s-ar putea construi un spectacol de jumătate de oră.

Performanța de profil înalt marchează, de asemenea, o răsturnare de situație pentru muziciană, care s-a numărat printre mai mulți artiști de profil înalt care au refuzat concertul cândva râvnit în 2018 și 2019, în semn de solidaritate cu Colin Kaepernick și cu protestele Black Lives Matter, și care a declarat pentru Vogue în 2019 că „pur și simplu nu putea fi o vândută”, conform theguardian.com.

„Nu puteam să fiu o îngăduitoare. Sunt lucruri în cadrul acelei organizații cu care nu sunt deloc de acord și nu aveam de gând să mă duc și să le fiu de ajutor în niciun fel”, a spus ea.

În același an, Roc Nation a lui Jay Z, care o manageriază pe Rihanna din 2010 (Jay Z a ajutat-o să semneze cu ea, pe când avea 16 ani, pentru casa de discuri Def Jam), a semnat un parteneriat cu NFL pentru a o consilia în ceea ce privește „inițiativele axate pe cultură și cauze” și pentru a produce spectacolul din pauza Super Bowl, cea mai vizionată emisiune de televiziune în direct din fiecare an. Alianța a fost controversată încă de la început, dar a curtat mai mulți artiști de culoare în cel mai important domeniu al NFL; în aclamatul spectacol din 2022 au fost prezenți Dr Dre, Snoop Dogg, Kendrick Lamar și Mary J Blige.

Copilul i-a schimbat viața

Rihanna nu a vorbit direct despre ce a făcut-o să se răzgândească în privința principiilor; întrebată de Extra de ce a fost momentul potrivit pentru a accepta acest job, ea a spus că a fost „acum sau niciodată” și a dat credit nașterii fiului ei.

„Există acest rahat ciudat care se întâmplă atunci când devii mamă, dezlănțuiești sau deblochezi alte părți ale superputerii tale. Simți că poți să te ocupi sau să faci orice. Am vrut să accept provocarea. Am vrut să fac ceva care să mă forțeze să mă întorc pe scenă.”, a declarat Rihanna.

În cadrul unei conferințe de presă Apple Music care a avut loc joi, ea a atribuit, de asemenea, decizia sa importanței reprezentării persoanelor de culoare, a culturii caraibiene și a țării sale natale, Barbados. 

„Este important pentru mine să fac acest lucru anul acesta. Este important pentru reprezentare. Vreau ca fiul meu să vadă asta”, a spus ea. 

Puțin a fost teasing din spectacolul în sine. Un trailer produs de Apple Music (intitulat, bineînțeles, „Rihanna s-a întors”) face referire în principal la hype-ul din jurul absenței sale și la stilul ei mult invidiat voci care strigă cât de mult timp a trecut, sunând ca un cor pe Twitter, în timp ce cântăreața îmbracă o pelerină verde neon, arătând în mod tipic neobosită și flamboaiantă. Conferința de presă oficială a oferit puține detalii suplimentare, deși Rihanna a recunoscut că reducerea a 17 ani de muzică într-o listă de 13 minute a fost „cea mai mare provocare” și că a fost nevoie de 39 de versiuni pentru a o perfecționa. În ceea ce privește acea listă de melodii, coregrafia, potențialii invitați, costumele și poate legăturile promoționale cu ceva nou? Va trebui să așteptăm și să vedem.