Lifestyle

Această greșeală îți poate ruina mașina! Titi Aur explică șoferilor ce este bine să nu facă

soferi români Sursă foto cristor.dz „Permis pentru viitor”
Sursă foto: cristor.dz

Instructorul de conducere defensivă Titi Aur a explicat ca una dintre cele mai comune greșeli făcute de șoferii români le poate ruina mașina, mai ales dacă acest lucru se întâmplă frecvent. Deși acest lucru este învățat încă din școala de șoferi, conducătorii autovehiculelor trebuie să învețe că este necesar să oprească acest obicei, de îndată ce obțin permisul de conducere și încep să conducă propria mașina.

Greșeala pe care majoritatea șoferilor o fac este să calce în continuare ambreiajul înainte să pună frână. „

„Foarte mulţi şoferi calcă ambreiajul şi atunci când nu trebuie. Din păcate, am găsit un şofer care conducea de 30 de ani şi când i-am spus, eu fiind în dreapta, că nu se face aşa, mi-a tăiat-o foarte scurt şi mi-a spus: „Lasă-mă, dom`le, în pace! Fac asta de 30 de ani… Îmi spui că nu e bine ce fac?. Şi, atunci, i-am spus: „Da, îţi spun că nu e bine ce faci”, a spus Titi Aur.

Cum trebuie să conduci preventiv

„În timpul şcolii de şoferi, instructorul te învaţă că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a iniţia oprirea, să calci ambreiajul, pe urmă frâna, să scoţi din viteză şi pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj.

Asta este valabilă şi într-adevăr foarte importantă în timpul şcolii de şoferi, pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 km/h şi atunci, pentru a-şi proteja maşina, instructorul te învaţă să calci ambreiajul de fiecare dată.

După ce termini şcoala de şoferi, ar trebui să înţelegi, ar trebui ca instructorul să-ţi transmită că nu trebuie să faci aşa şi că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare”, a explicat instructorul de conducere defensivă.

Astfel, potrivit acestuia, nu este necesară călcarea frânei de fiecare dată când încetinim mașina. Ambreiajul este necesar să fie călcat doar în situația în care din mers decidem să oprim pe loc, și în cazul în care schimbăm vitezele, însă nu trebuie să atingem ambreiajul de fiecare dată când apăsăm frâna.

Cum trebuie să acționăm pedalele vehiculului cel mai eficient

„Doar atunci când schimbăm viteza, călcăm pe ambreiaj, retrogradăm sau mergem într-o treaptă superioară şi luăm piciorul de pe ambreiaj. Nu sunt legate cele două picioare. Frâna şi cu ambreiajul nu trebuie făcute odată decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 km/h şi urmează să oprim.

Şi atunci frânăm şi călcăm ambreiajul şi scoatem din viteză. Ambreiajul nu trebuie călcat când frânăm, pentru că atunci frânăm trebuie să folosim cele două sisteme. Pe de o parte, frâna de motor şi pe de altă parte frâna de picior.

Simpla ridicare a piciorului de pe accelerație înseamnă o frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor”, a mai explicat acesta, potrivit Antena 3.