Info Actual

Info Actual > Economic > Ajutor european pentru Romania. Finanțare totala din fonduri europene a investițiilor in infrastructura de transport
Economic

Ajutor european pentru Romania. Finanțare totala din fonduri europene a investițiilor in infrastructura de transport

Ajutor european pentru Romania. Finanțare totala din fonduri europene a investițiilor in infrastructura de transport

Ajutor european pentru Romania. Comisia Europeana a aprobat in premiera pentru Romania finanțarea totala din fonduri europene a investițiilor in infrastructura de transport.

Comisia Europeană a aprobat în premieră pentru România finanțarea totală din fonduri europene a investițiilor în infrastructura de transport, și nu în proporție de 85% ca până acum. Ministerul Transporturilor spune că derogarea, care este temporară, a fost justificată de impactul pandemia asupra bugetului de stat.

Această excepție este pe durată limitată, între iulie 2020 și iunie 2021, după care România va contribui din nou cu 15% de la bugetul de stat pentru finanțarea proiectelor pe care le aprobă Comisia Europeană. Totodată, pentru anumite investiții – și mai ales cele în infrastructură – autoritățile locale, prin unitățile administrativ-teritoriale sau asociațiile de dezvoltare intracomunitară, ca de exemplu cea de pe Valea Prahovei, vor prelua de la Ministerul Transporturilor anumite proiecte, bază legală pentru această descentralizare fiind Ordonanța de Urgență a Guvernului 101 de anul acesta. Se reduce astfel riscul dezangajării, adică posibilitatea de a pierde bani europeni pentru nefinalizarea la timp a lucrărilor.

Ajutor european pentru Romania. Finanțare totala din fonduri europene a investițiilor in infrastructura de transport

Suma estimată doar pentru POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare) fiind de 778 de milioane de euro. Cele mai mari investiții în derulare cu fonduri europene care vor beneficia de această derogare temporară în privința cofinanțării sunt realizarea autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, autostrada A0 centura București și modernizarea liniei de cale ferată Brașov-Curtici, pe cea mai importantă magistrală din țară, de altfel și singura pe care se lucrează cu bani europeni.