Categories: Economic

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, noi probleme de construcție

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov a fost gândită cu scopul de a elibera problemele din trafic de pe DN1 din cauza aglomerației. În acest moment se lucrează doar pe porțiunea dintre Râșnov și Cristian, care, însă, nu rezolvă mare lucru. Probleme pentru centura Comarnicului și secțiunea până la Râșnov.

Proiectele cu impact, centura Comarnicului și secțiunea până la Râșnov, întâmpină în acest moment, numeroase probleme. De exemplu, licitația pentru centura Comarnic este suspendată, tocmai pentru că documentația este deficitară. Șefii de la Drumuri spun că s-a creat însă un grup de lucru care „analizează adaptarea soluțiilor tehnice la condițiile din teren și la cele din acordul de mediu”. Licitațiile lansate pe baza unor documentații cu lacune majore nu fac decât să întârzie realizarea unor proiecte îndelung așteptate de șoferi.

Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă în privința lucrărilor la autostrada Brașov-Comarnic. Licitația lansată în august pentru construirea a 5 kilometri de șosea rapidă este suspendată din cauza numeroaselor cereri de clarificare depuse de constructorii interesați de proiect:

„Avem probleme cu studiile geotehnice, care din ce am văzut noi, din răspunsurile la clarificări, sunt doar trei foraje la adâncimi de 6,10 și 20 de metri. Cum o să fundăm noi toate viaductele care or să treacă de-o parte și de alta a râului? Nu trebuie să fii super inginer ca să-ți dai seama că e prea puțin”. a declarat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.

Problema avizelor și a exproprierilor

„Al doilea lucru este faptul că autostrada croșetează prin râu. Apele Române nu știu dacă o să dea în veci aviz pentru așa ceva”, a mai declarat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.

Constructorii atrag atenția și că exproprierile sunt realizate doar pe jumătate, lucru recunoscut și de Compania de Drumuri. Compania de Infrastructură estimează că proiectarea și construcția centurii Comarnicului costă cel mult 332 de milioane de lei.

Pentru această achizitie publică și-au manifestat interesul 7 operatori economici care au adresat nu număr de 75 solicitări de clarificare, potrivit CNAIR.

Sălăvăstru Alexandru

Alexandru Sălăvăstru, studiază Filosofie românească la Școala Doctorală de Filosofie, a studiat Istorie și Politică militară în România secolelor XIX-XXI la Facultatea de Istorie și Relații Internaționale și Studii Europene la Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucureşti. Din 2020 scrie pentru publicatiile online www.animalzoo.ro și www.infoactual.ro

Recent Posts

Cele mai eficiente metode naturale de tratare a migrenelor

Migrenele sunt simptome debilitante, care îți pot afecta semnificativ calitatea vieții. Din fericire, odată ce…

3 zile ago

Patru lucruri pe care să le știți atunci când alegeți anvelopele

Atunci când decideți să cumpărați un nou set de anvelope pentru mașina dvs., există mai…

3 zile ago

Românii vor scoate mai mulți bani din buzunar anul acesta. Alimentele se scumpesc în perioada Paștelui

Românii cumpără cadouri pentru familie și cei apropiați în perioada Paștelui, iar ciocolata este unul…

3 zile ago

Pensiile vor fi livrate înainte de Paște! Guvernul a aprobat măsura

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat la începutul ședinței de Guvern că se va aproba o…

3 zile ago

Belarus afirmă că a prevenit un atac cu drone lansat de Lituania asupra Minskului. Vilniusul respinge acuzațiile

Serviciile secrete din Belarus susțin că au dejucat un atac cu drone asupra Minskului. Acest…

3 zile ago

Fără fonduri pentru tinerii fermieri. Ajutorul va fi reluat abia în 2028

Resursele financiare destinate tinerilor fermieri au fost epuizate. Conform informațiilor disponibile, fondurile au fost consumate…

4 zile ago

Parteneri

  • EDITURA DE CARTE

Domnia lui Cuza Vodă

This website uses cookies.