Diverse

Ce se întâmplă dacă mănânci fulgi de ovăz în fiecare zi. Efectele sunt nebănuite!

Ce se întâmplă dacă mănânci fulgi de ovăz în fiecare zi. Efectele sunt nebănuite!

Fulgii de ovaz sunt una dintre acele cereale care sunt folosite ca hrana si care contin mai multe substante nutritive benefice sanatatii, asa ca multe persoane aleg sa introduca ovazul in alimentatia lor zilnica.

Celebri sunt fulgii de ovaz care se incalzesc cu lapte sau apa la micul dejun, precum si iaurturile naturale la care se adauga aceasta cereala la gustare sau ca desert, care constituie diferite moduri de a consuma ovazul in fiecare zi.

Compoziția nutrițională și beneficiile ovăzului

În primul rând, ovăzul este unul dintre alimentele care se remarcă prin conținutul de fibre solubile, care conform Fundației Spaniole pentru Nutriție (FEN) contribuie la:

Mărește conținutul stomacului și intestinului provocând o mai mare senzație de sațietate.

Încetinirea ratei de absorbție a nutrienților în intestin, ceea ce ajută la scăderea nivelului de colesterol și încetinește creșterea glicemiei.

Formează acizi grași cu lanț scurt care pot fi parțial absorbiți și metabolizați (efect prebiotic).

Împiedicați creșterea microorganismelor patogene în timp ce creștem flora noastră bacteriană benefică.

Acest efect inhibă dezvoltarea tumorilor de colon și rectale.

Pe lângă fibre, această cereală mai conține și proteine, ceea ce o face o sursă bună de energie, a cărei valoare energetică este de 361 kcal la 100 de grame de ovăz:

„Dacă o comparăm cu alte cereale, are un conținut mai mic de hidrați decât restul. (practic sub formă de amidon) și un aport de lipide mai mare decât restul, furnizând acizi grași mononesaturați și polinesaturați, considerați grăsimi sănătoase”, după cum indică FEN.

Pe de altă parte, ovăzul are un efect antioxidant, datorită conținutului său de vitamina E, care se caracterizează prin protejarea organismului de efectele radicalilor liberi și contribuind la prevenirea bolilor precum cancerul, artrita, ateroscleroza, cataracta, printre altele.

La aceasta vitamina se adauga si altele, precum vitamina B1, vitamina B2 sau vitamina B6, printre altele.

Apropo de ovăz ca de cereale integrale, adică de boabele care conservă cele trei părți care le compun (germeni, endosperm și tărâțe), se remarcă și prin aportul de minerale. Astfel, pentru fiecare 100 de grame de ovăz oferă:

  • Fosfor: 400 mg
  • Potasiu: 355 mg
  • Calciu: 79,6 mg
  • Magneziu: 129 mg

În cele din urmă, această cereală este o sursă bună de componente non-nutritive/bioactive, cum ar fi acizii fenolici, flavonoidele și fitosterolii.

De asemenea, conține două tipuri de fitochimice care sunt unice pentru acest aliment: avenantramide (AVA) și saponine steroidiene”, adaugă ei în FEN.