Lifestyle

Cel mai lung viaduct din România este pe drumul expres Craiova-Pitești, iar podul peste Olt este unul spectaculos

Cel mai lung viaduct din România este pe drumul expres Craiova-Pitești, iar podul peste Olt este unul spectaculos
romaniatv.net,realitateaoltului.ro

Asociația Pro Infrastructura a surprins în noi imagini lucrarea de infrastructură care va asigura legătura dintre orașele Craiova și Pitești. Imaginile spectaculoase cu viaductul de acces pe podul de peste Olt, de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, cunoscut după indicativul DEx 12, au fost obținute cu ajutorul unei drone și reprezintă, de fapt, cel de-al doilea clip cu acest proiect de infrastructură.

Drumul Expres Craiova – Pitești va fi dat în folosință în 2024

Drumul Expres Craiova – Pitești este cel mai lung viaduct din România a cărui construcție se află într-o fază finală, urmând să fie dat în folosință în vara anului 2024.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au transmis: „În exclusivitate: timelapse cu viaductul de acces pe Podul peste Olt de pe DEx12. Cadoul nostru de Crăciun este al doilea clip din proiectul nostru unic cu filmări timelapse pe termen lung de pe șantierele de infrastructură rutieră din România”.

De asemenea, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au descris ce conțin imaginile din clipul pe care l-au postat, cu fazele lucrărilor de la viaductul de peste Olt.

Astfel, pe pagina de facebook a Asociației Pro Infrastructura se menționează următoarele: „imaginile surprind fazele finale din procesul de construire a viaductului de acces pe Podul peste Olt de pe Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești timp de 12 luni, între iunie 2021 și mai 2022”.

Cel mai lung pod din România

Podul peste Olt are 1.700 metri lungime, este uşor în curbă şi în pantă şi va fi cel mai lung pod din interiorul ţării. Iar, potrivit datelor oficiale, este cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres Craiova – Pitești.  Acest pod:

  • traversează râul Olt și balta Milcov la Sud de la Slatina.
  • are o deschidere centrală de circa 70 de metri, iar el practic se continuă cu un viaduct cu o lungime totală de peste 1,7 km cu 38 de deschideri mai mici care „urcă” drumul expres mai departe pe dealul din capătul luncii, la sud de Slatina.

Drumul expres Craiova – Pitești va elimina aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, vara trecută, că va fi deschisă circulația pe Lotul 2 al Tronsonului 2 de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti.

Atunci, ministrul  a declarat că alți 21,35 km de drum de mare viteză se vor adăuga celor 18,5 km pe care se circula încă din luna aprilie 2022 și a estimat că în situația în care muncitorii vor păstra ritmul construcției, circulaţia pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă anul viitor (2023). Iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024.

În acest context, în luna iulie 2022, ministrul Sorin Grindeanu a scris pe pagina sa de Facebook că „s-a deschis acum circulaţia pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti! Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Piteşti-Craiova: aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş!”.

Lucrare începută în septembrie 2019

În luna septembrie a anului 2019 a început construcția celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Iar, în data de 21.12.2022, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi. Oficialii companiei de drumuri au reclamat slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derulează. Și tot potrivit CNAIR, “pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022”, așa cum se precizează pe cnadnr.ro.