Consumatorii unui pachet turistic pot cere despăgubiri, dacă detaliile acestuia nu corespund cu conținutul bonului de comandă sau dacă zborul este anulat. Decizia a venit ca urmare a numărului de plângeri referitoare la aceste probleme
Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a oferit, pe pagina sa de Facebook, explicații referitoare la sancțiunile nerespectării reglementărilor europene care vizează serviciile aeriene. Astfel, dacă o companie aeriană anulează zborul, turiștii pot cere despăgubiri până la 600 de euro, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ.
Persoanele care achiziționează un pachet turistic trebuie să fie acorde atenție detaliilor precizate, aceștia fiind sfătuiți să ceară informațiile legate de destinație, transport, serviciile de masă, cazare, precum și la modalitățile de plată. „Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, a scris Paul Anghel pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, este obligatoriu ca organizatorul să comunice turiștilor, în scris sau în orice altă formă specifică, înainte de încheierea contractului, informațiile referitoare la regimul pașapoartelor și al vizelor, prevum și detalii referitoare la condițiile de sănătate necesare pentru călătorie.
Conform spuselor directorului general ANPC, agenția de turism este obligată să ofere turistului un bon de comandă, în cazul în care serviciile solicitate de turist nu sunt incluse în pachetul achizițional inițial. Dacă în cele 60 de zile calendaristice nu s-a făcut confirmarea sau dacă detaliile bonului diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice, voiajul va fi anulat, iar turistul își va primi banii înapoi pentru toate serviciile plătite inițial.
Pe măsură ce Paștele se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…
Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…
Postul negru în Vinerea Mare este o practică profundă în tradiția ortodoxă, marcată de abstinența…
Indemnizațiile pentru invalizi, veterani și văduve de război au fost majorate începând din ianuarie 2024.…
Ministerul Finanțelor lucrează la introducerea unor noi taxe. Potrivit proiectului, accizele la tutun vor fi…
Vârstnicii din România au primit vești bune de la guvern. Au fost alocate 10 miliarde…
This website uses cookies.