Categories: ActualSocial

Despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor anulat. Anunțul făcut de ANPC pentru turiștii nemulțumiți

Consumatorii unui pachet turistic pot cere despăgubiri, dacă detaliile acestuia nu corespund cu conținutul bonului de comandă sau dacă zborul este anulat. Decizia a venit ca urmare a numărului de plângeri referitoare la aceste probleme

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a oferit, pe pagina sa de Facebook, explicații referitoare la sancțiunile nerespectării reglementărilor europene care vizează serviciile aeriene. Astfel, dacă o companie aeriană anulează zborul, turiștii pot cere despăgubiri până la 600 de euro, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ.

La ce trebuie să fie atenți turiștii

Persoanele care achiziționează un pachet turistic trebuie să fie acorde atenție detaliilor precizate, aceștia fiind sfătuiți să ceară informațiile legate de destinație, transport, serviciile de masă, cazare, precum și la modalitățile de plată. „Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, a scris Paul Anghel pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, este obligatoriu ca organizatorul să comunice turiștilor, în scris sau în orice altă formă specifică, înainte de încheierea contractului, informațiile referitoare la regimul pașapoartelor și al vizelor, prevum și detalii referitoare la condițiile de sănătate necesare pentru călătorie.

Turiștii trebuie să primească un bon de comandă, în cazul solicitării unor pachete turistice suplimentare

Conform spuselor directorului general ANPC, agenția de turism este obligată să ofere turistului un bon de comandă, în cazul în care serviciile solicitate de turist nu sunt incluse în pachetul achizițional inițial. Dacă în cele 60 de zile calendaristice nu s-a făcut confirmarea sau dacă detaliile bonului diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice, voiajul va fi anulat, iar turistul își va primi banii înapoi pentru toate serviciile plătite inițial.

Ștefan Necoară

Recent Posts

Atenție la consumul de ouă roșii! Câte ouă putem mânca într-o zi?

Pe măsură ce Paștele  se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…

3 zile ago

Programul de funcționare al hipermarketurilor de Paște! Ce magazine rămân deschise

Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…

3 zile ago

Vinerea Mare 2024. De ce este important postul negru în această zi

Postul negru în Vinerea Mare este o practică profundă în tradiția ortodoxă, marcată de abstinența…

3 zile ago

Indemnizațiile pentru invalizi cresc! Ce sume se dau

Indemnizațiile pentru invalizi, veterani și văduve de război au fost majorate începând din ianuarie 2024.…

4 zile ago

Ministerul Finanțelor pregătește un set nou de taxe! Cine este afectat

Ministerul Finanțelor lucrează  la introducerea unor noi taxe. Potrivit proiectului,  accizele la tutun vor fi…

4 zile ago

Sunt 10 miliarde de lei pentru pensii! Nu toti pensionarii vor beneficia

Vârstnicii din România au primit vești bune de la guvern. Au fost alocate 10 miliarde…

4 zile ago

Parteneri

  • EDITURA DE CARTE

Inegalabilul Davila

This website uses cookies.