Actual Lifestyle

Dezastrul descoperit de ANPC în rețeaua Penny: insecte, mizerie și praf în frigidere și la rafturile de pâine. Plus multe altele

Dezastrul descoperit de ANPC în rețeaua Penny: insecte, mizerie și praf în frigidere și la rafturile de pâine. Plus multe altele
capital.ro/ playtech.ro

Sute de supermarketuri Penny au fost vizate de inspectorii ANPC. Rezulatul: amenzi de milioane de lei și alte măsuri radicale.

Acţiunile de control ale ANPC în supermarketurile din România continuă, iar lucrurile găsite nu sunt deloc în regulă.

De data aceasta, inspectorii ANPC au efectuat controale masive în 256 de magazine Penny din România (din cele 306 magazine pe care Rewe România le deţine în ţara noastră), unde au aplicat zeci de amenzi și trag un semnal de alarmă în rândul consumatorilor.

Ce au constatat inspectorii ANPC în magazinele Penny

În urma controalelor efectuate de ANPC în reţeaua de magazine Penny au fost constatate o serie de nereguli și anume:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită.
  • Comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite.
  • Comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice.
  • Comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă).
  • Comercializarea unor ouă sparte, în cofraj.
  • Depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment.
  • Utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf.
  • Utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse.
  • Folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar.
  • Deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.).
  • Comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate.
  • Nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în  care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack).
  • Folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate.
  • Nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători.
  • Neafișarea ingredientelor cu potential allergen al produselor care se vindeau vrac.
  • Lipsa afișării prețului unor produse, la raft.
  • Existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft.

ANPC a dat amenzi în valoare de 3,5 milioane de lei, dar a luat și alte măsuri

ANPC a dat 333 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, dar şi 110 avertismente, în urma controlului care a vizat 256 de magazine aparţinând lanţului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România S.A. le administrează în țara noastră.

Pe lângă amenzile respective, inspectorii ANPC au mai luat următoarele măsuri:

  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 26 de unități
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 6 magazine, din județele Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

Într-un comunicat al ANPC se precizează următoarele: „În ultima săptămână, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări”.

“RESPECTAȚI-NE!”

Potrivit comunicatului, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a precizat:

„A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!”.