Diverse

Experiment cu frisoane. Cercetătorii au stabilit care sunt cele mai sigure locuri într-un avion, în caz de prăbușire

Experiment cu frisoane. Cercetătorii au stabilit care sunt cele mai sigure locuri într-un avion, în caz de prăbușire
stirileprotv.ro

O echipă de producători TV a cumpărat un avion Boeing 727 cu intenția de a-l prăbuși. Aceasta se întâmpla în anul 2012 și a fost o prăbușire intenționată, realizată pentru programul Curiosity, difuzat de Discovery Channel.

Astfel, oamenii de știință din universități și anchetatorii internaționali au avut o privire rară, secundă cu secundă, a ceea ce s-a întâmplat cu avionul și ocupanții săi în momentul în care ceva a mers teribil de prost în timpul zborului.

Cu ce scop a fost realizat acest lucru

În acest caz a fost vorba de un experiment, prin care s-a încercat să se afle care sunt cele mai sigure locuri dintr-un Boeing 727 în caz de prăbușire. Rezultatele testului de impact au fost televizate de către o echipa formată din prducători din Marea Britanie, SUA și Germania.

Plin cu echipamente științifice, manechine pentru teste de impact și camera, avionul a decolat sub controlul unui pilot, acesta sărind ulterior din avion și lăsându-l să fie pilotat de la distanță.

Întreaga acțiune s-a desfășurat fără probleme, ceea ce înseamnă că avionul s-a izbit de pământ, o albie uscată de lac din Mexic, cu 225 de kilometri pe oră.

FOTO eu.usatoday.com

Prin urmare, nicio persoană nu a fost rănită, deși manechinele pentru teste de impact au trecut printr-un adevărat calvar.

În concluzie, studiul a fost efectuat cu intenția de a îmbunătăți siguranța aviației, la fel cum manechinele de testare a accidentelor auto au dus de zeci de ani la mașini mai sigure și la mai puține decese pe drumuri.

Care sunt cele mai sigure locuri într-un avion, în caz de prăbușire

Cercetătorii care au analizat datele și consecințele au descoperit o serie de lucruri. Cu toate că piloții ar fi supraviețuit,  nimeni de la clasa întâi nu ar fi scăpat din acest accident.

„Cabina de pilotaj s-a rupt, iar în carlingă erau trei piloți și toți trei au supraviețuit”, a spus Chip Shanle, un fost pilot de testare al Marinei care lucra pentru American Airlines.

Pasagerii din partea din față a avionului, până la rândul șapte, nu ar fi supraviețuit impactului, în timp ce pasagerii așezați în mijlocul avionului ar avea parte de glezne rupte.

Iar cele mai bune locuri sunt spre spatele avionului, acolo unde o persoană ar putea suferi leziuni minore sau chiar ar putea scăpa nevătămată.

FOTO elacraciun.ro

Ce s-a constatat în cazul poziției pentru aterizarea de urgență

Experimentul a găsit mai multe confirmări pentru utilitatea poziției pentru aterizarea de urgență. Astfel, manechinele care au luat poziția pentru aterizare de urgență au suferit mai puțin decât cele care stăteau rezemate de spătar, care au ajuns să sufere de stres sever la spate.

Cindy Bir, profesoară de inginerie biomedicală la Wayne State University, care a fost implicată în experiment, a declarat: „Între problema coloanei vertebrale inferioare și vulnerabilitatea de a sta în poziție verticală și de a avea resturi care zboară în jur, cred că poziția de siguranță încă este calea de urmat pentru a preveni rănile”.

Cel mai sigur mijloc de transport rămâne avionul

Potrivit oamenilor de știință, siguranța călătoriilor aeriene, care (după cum toată lumea știe) sunt mai sigure din punct de vedere statistic decât călătoria pe sol.

Anne Evans, fostă investigatoare a accidentelor de zbor la Air Accidents Investigation Branch din Regatul Unit, a precizat următoarele:

„În ceea ce privește siguranța relativă, părerea mea este că partea din față a aeronavei este mai vulnerabilă”.

„Locul meu preferat ar fi mijlocul, deasupra aripii sau în partea din spate a fuzelajului”, scrie eu.usatoday.com.