Sănătate

Flotările coreene, care necesită forță, mobilitate și coordonare, devin revoluționare: pot îmbunătăți memoria

Flotările coreene, care necesită forță, mobilitate și coordonare, devin revoluționare: pot îmbunătăți memoria
fitnessvolt.com

Burpees sau flotările coreene sunt prezentate ca fiind cel mai bun antrenament pentru întreg corpul, care nu necesită echipament, iar profesorii de gimnastică și instructorii din întreaga lume “jură” pentru eficiența sa.

Burpees îmbunătățește rezistența la adolescenți și memoria pe termen scurt

Potrivit noilor cercetări, burpees, nu numai că îmbunătățește rezistența la adolescenți, dar poate fi legat de o îmbunătățire marcantă și a memoriei pe termen scurt.

Flotările Burpees, exercițiul popularizat de armată, implică coborârea într-o poziție ghemuită din picioare, tragerea picioarelor în spatele tău în poziția plank, efectuarea unei flotări și apoi sărituri.

Burpee este un exercitiu complex care necesită forță, mobilitate și coordonare.

Burpees au fost inventate de Royal H. Burpee și erau incluse în probleme de evaluare a rezistenței fizice în cadrul testelor desfășurate de armată în anii ’40. Se consideră că cei care puteau executa 41 de burpees într-un minut, erau într-o formă fizică excelentă, cu toate că structura inițială a exercițiului era mai puțin solicitantă decât cea pe care practicanții de fitness o adoptă astăzi. Ea nu includea săritura finală și nici flotarea.

Ce a presupus studiul

Studiul, publicat în revista Environmental Research and Public Health, a implicat 52 de adolescenți, băieți și fete cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, întrucât studiile existente arată că această perioadă a vieții este una deosebit de sensibilă pentru îmbunătățirea rezistenței.

Pentru o perioadă de patru luni, cercetătorii i-au împărțit pe adolescenți în două grupuri:

  • un grup de control– care a participat la un program tipic de anduranță care nu includea burpees
  • un grup experimental-care a participat la un program tipic de anduranță, dar care includea burpees

Practic, adolescenții au început prin a efectua burpees timp de 60 de secunde, iar durata a crescut pe măsură ce studiul a continuat.

Ce au constatat cercetătorii

Cercetătorii au constatat următoarele:

  • adolescenții implicați în programul burpee au alergat cu 8,6% mai repede, ceea ce reprezintă o îmbunătățire semnificativă, la o cursă de 2000 de metri.
  • adolescenții blocați în grupul de control au fost doar cu 1,9 la sută mai rapizi, ceea ce datele indică faptul că nu este o diferență semnificativă din punct de vedere statistic.

Înainte de a ajunge la efectele cognitive, poate părea evident că efectuarea de burpees ar îmbunătăți rezistența, dar chiar și cercetătorii au fost surprinși de cât de eficiente au fost exercițiile. Dar, atunci când ne uităm la memoria pe termen scurt, lucrurile devin și mai interesante.

Astfel, potrivit studiului, adolescenții implicați în programul burpee au prezentat o îmbunătățire uriașă de 26 % la bine-cunoscutul și fiabilul test Jacobs, o evaluare a memoriei pe termen scurt, care folosește un interval de cifre pe care participanții trebuie să le reamintească în aceeași ordine în care au fost prezentate numerele.

Care este legătura dintre exercițiile fizice și memorie

Cercetătorii, reducând puțin așteptările, recunosc că ,,nu știu dacă exercițiul burpee a cauzat aceste efecte pozitive în sine sau dacă a fost vorba de interacțiunea cu programul”.

Altfel spus, este greu de apreciat dacă este vorba de o îmbunătățire directă a memoriei sau, pur și simplu, adolescenții au devenit mai entuziasmați și mai implicați ca urmare a implicării în studiu.

De altfel, studiul nu spune nimic despre modul în care burpees ar putea afecta condiția fizică sau cogniția altor grupe de vârstă.

Potrivit cercetătorilor, studiile viitoare ar trebui să se concentreze asupra dozei de exerciții necesare pentru o îmbunătățire optimă.

Cu toate că este devreme, constatările sunt intrigante, chiar dacă sunt departe de a fi definitive. Este posibil ca îmbunătățirea să se datoreze mai degrabă ușoarei creșteri a volumului de exerciții, decât exercițiului în sine.

Totuși, burpee-urile obișnuite nu vor transforma un adolescent obișnuit într-un savant cu memorie eidetică, dar așa cum a arătat studiul, probabil că vor fi în continuare bune pentru această categorie de vârstă, scrie futurism.com.

FOTO topfitness.roIndiferent de obiectivul pe care vreți să îl atingeți în cadrul antrenamentului, burpees vor avea efecte pozitive asupra condiției fizice și psihice.

Notă redacție: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic și nici alte tratamente recomandate de specialiști!