International

Mașinile pe benzină și diesel, interzise în centrul orașului. Când se va aplica regula

autoturisme sursa foto europafm.ro
sursa foto europafm.ro

Stockholm va interzice mașinile pe benzină și diesel în zone cheie din centrul orașului începând din 2025. În încercarea de a îmbunătăți calitatea aerului și de a reduce zgomotul din trafic. A declarat marți viceprimarul pentru transporturi al capitalei suedeze. Planul introduce o zonă de mediu în 20 de blocuri din centrul orașului Stockholm. Acoperind străzile comerciale de lux și unele dintre cele mai scumpe imobile de birouri din Suedia.

Partidul Verzilor face parte din coaliția de guvernare a consiliului municipal din Stockholm, formată din partide de stânga și ecologiste. Partidul speră că acest lucru va crește viteza cu care oamenii vor schimba mașinile cu motoare cu combustie cu cele electrice.

Mașinile pe benzină și diesel, interzise în centrul orașului

În 2018, guvernul suedez a permis autorităților locale să creeze așa-numitele zone de mediu. Pentru a îmbunătăți calitatea aerului. Stockholm va fi acum primul oraș din Suedia care va introduce cea mai strictă zonă, clasa trei. Care interzice aproape toate mașinile diesel și pe benzină.

„În prezent, aerul din Stockholm face ca plămânii copiilor să fie mai puțin eficienți, iar adulții mor mai devreme. Această situație este complet inacceptabilă. Trebuie să limităm emisiile periculoase ale mașinilor pe benzină și diesel și, de aceea, introducem o zonă de mediu de clasa a treia într-o parte a centrului orașului.”, a declarat consilierul pentru transporturi Lars Strömgren, citând un studiu din 2022 al Institutului Karolinska.

Studiul a constatat că cei mici, care cresc pe drumurile din capitală cu emisii deosebit de ridicate, au anumite probleme. Aceștia au o capacitate pulmonară mai slabă decât media. În comparație cu alți copii, încă de la vârsta de șase luni.

Circulația mașinilor complet electrice

O așa-numită zonă de mediu de clasa a treia permite în primul rând circulația mașinilor complet electrice. Excepțiile se aplică pentru camionetele mai mari, unde vehiculele hibride plug-in vor fi permise în conformitate cu regulamentul. Unele vehicule sunt exceptate de la acest regulament, inclusiv ambulanțele și vehiculele de poliție. Precum și mașinile în cazul în care șoferul sau un pasager are un handicap documentat.

Planul este de a extinde în continuare zona de mediu după introducerea inițială, a declarat Partidul Verde. Noua zonă de mediu va fi implementată în etape, începând cu 31 decembrie 2024, cu zona din interiorul Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan și Sveavägen. Aceasta va include, de asemenea, intrarea și ieșirea din Klaratunneln prin Mäster Samuelsgatan. Zona cuprinde 20 de blocuri și se întinde pe aproximativ 180.000 de metri pătrați.

Calitatea aerului

„Zona de mediu este introdusă într-o locație în care sunt mulți pietoni și bicicliști. Unde calitatea aerului trebuie să se îmbunătățească. Este, de asemenea, o zonă din centrul orașului în care putem vedea un angajament ridicat față de electrificare, unde există actori cheie care pot fi o forță motrice în această tranziție.”, a declarat Strömgren.

Companiile din sectorul transporturilor au declarat că planul a mers prea departe și că orașul ar trebui să se concentreze în schimb pe investiții mai mari în puncte de încărcare electrică pentru a determina o schimbare voluntară. „Din 2010, am redus emisiile cu 34%. Dar Partidul Verzilor și colegii lor din orașul Stockholm se grăbesc acum mult prea mult.”, a declarat într-un comunicat Confederația suedeză a întreprinderilor de transport. Stockholm va fi primul oraș din Suedia care va introduce zona de mediu de clasa a treia, conform Reuters .