Actual

Nicolae Ciucă anunță noi angajări de funcționari publici în Guvern. Care sunt ministerele vizate de personalul suplimentar

ciuca

Pe ordinea de zi a ședinței Cabinetului Ciucă sunt stabilite și două hotărâri de GuvernGuvern (HG) pentru reorganizarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi pentru Ministerul Mediului. Se pare că este necesară suplimentarea numărului de posturi la nivel central, atât pentru funcţionarii publici, dar şi la nivel de secretari de stat şi secretari general-adjuncţi.

Nicolae Ciucă anunță noi angajări de funcționari publici în Guvern. Care sunt ministerele vizate de personalul suplimentar

Conform HG-ului referitor la organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, numărul posturilor pentru personalul de execuţie va creşte cu 563, de la 1.407 la 1943. De asemenea, la nivelul funcţiilor de conducere au loc schimbări importante.

Prin noua HG vor fi nu mai puţin de opt secretari de stat, doi subsecretari de stat, un secretar general şi patru secretari general-adjuncţi. În prezent, la minister erau doar cinci secretari de stat, un secretar general şi doi adjuncţi. De menţionat este că faţă de HG-ul de reorganizare iniţial, a mai apărut încă o funcţie de secretar de stat.

Şi la Ministerul Mediului au loc schimbări, însă mai mici. Apare încă o funcţie de secretar general-adjunct, dar şi încă un post de execuţie. Ministerul Mediului şi-a schimbat actul normativ de funcţionare în luna martie, când au fost create peste 60 de posturi.

Și la Ministerul Digitalizării au avut loc creșteri în structura personalului

Ministerul Digitalizării, condus de Marcel Boloş, a adăugat încă 87 de posturi în organigramă luna trecută, de la 271 la 358, potrivit unui proiect de hotărâre a Guvernului.

Totodată, a fost înființat un nou post de subsecretar de stat, în plus la cele 2 posturi existente deja.

Potrivit proiectului, pentru majorarea posturilor se vor înființa următoarele direcții:

  1. direcția gestiune și coordonare PNRR al României,
  2. direcția tehnologia informației și transformare digitală,
  3. direcția comunicare, transparență și dialog social precum și prin reorganizarea unor direcții și înființarea unor noi structuri (direcția economică, direcția administrativ și achiziții, serviciul resurse umane și direcția juridică și relația cu Parlamentul).

Ministerul Digitalizării spune că este nevoie de această schimbare pentru a se asigura îndeplinirea eficientă a atribuțiilor din domeniile creatoare de cunoaștere, inovare și generatoare de progres economic, social și tehnologic, dar și pentru sprijinirea întregului proces de transformare digitală aferentă administrației publice centrale și locale.