Info Actual > Culinar > Rețetă pâine pufoasă cu susan. Coaja crocantă are un gust deosebit!
Culinar

Rețetă pâine pufoasă cu susan. Coaja crocantă are un gust deosebit!

Rețetă pâine pufoasă cu susan. Coaja crocantă are un gust deosebit!

Pâinea cu susan este o rețetă nutritivă, ideală pentru a-ți varia ocazional dieta. De data aceasta vă spunem mai multe despre beneficiile susanului și despre modul de realizare a acestei rețete.

Beneficii pe care le aduce pâinea cu susan

Să începem prin a vorbi despre beneficiile pentru sănătate ale pâinii cu susan, precum și despre poziția științei asupra acesteia. Rețineți că este esențial să îl introduceți în contextul unei diete echilibrate, informează MejorConSalud.

Ajută la îngrijirea sănătății

Pâinea cu susan este bogată în antioxidanți. Printre acestea se remarcă vitamina E, un element capabil să contribuie la prevenirea bolilor cronice, după cum reiese din cercetările publicate în Jurnalul Internațional de Științe Moleculare.

Acest element neutralizează formarea radicalilor liberi, a căror acumulare în țesuturi generează o stare inflamatorie dăunătoare organismului și crește riscul de mutații în transmiterea materialului genetic.

Beneficii ale pâinii cu susan

Semințele de susan conțin antioxidanți care ajută la protejarea organismului împotriva radicalilor liberi.
Pentru a afla mai multe: Ce sunt antioxidanții și pentru ce sunt?

Îmbunătățește profilul lipidic

Semințele de susan se remarcă prin conținutul lor de acizi grași nesaturați. Dintre acestea, se remarcă lipidele din seria omega 3, care generează un impact pozitiv asupra profilului lipidic al corpului.

În plus, așa cum este explicat de o cercetare publicată în Jurnalul Internațional de Științe Moleculare, acestea protejează împotriva dezvoltării patologiilor cardiovasculare.

Oferă energie

Nu uitați că pâinea este un produs cu un conținut ridicat de carbohidrați. Acești nutrienți sunt substratul energetic pentru desfășurarea activităților de intensitate sau rezistență ridicată.

Rețetă de pâine cu susan

Pâinea cu susan este o opțiune nutritivă pentru a îmbunătăți calitatea dietei. Conform datelor publicate în Pharmacognosy Reviews, este o sursă de proteine, vitamina B1 și fibre dietetice. De asemenea, oferă minerale precum fosfor, fier, magneziu, calciu și zinc. Află cum să faci rețeta acasă!

Ingrediente

  • 180 de mililitri de apă caldă.
  • 12 grame de drojdie proaspătă pentru pâine.
  • 350 de grame de făină de pâine.
  • 40 de mililitri de ulei de măsline extravirgin.
  • Sare.
  • Seminte de susan.

Pas cu pas

Primul pas este să diluați drojdia în 100 de mililitri de apă caldă, până când aceasta este aproape complet dizolvată.

Apoi, amestecați făina într-un castron (este convenabil să o cerneti mai întâi), apa rămasă, drojdia diluată, uleiul și una sau două lingurițe de sare. Se va frământa până se obține un rezultat elastic, omogen și neted.

După aproximativ 10 sau 15 minute de amestecare, este indicat să acoperiți vasul cu o cârpă și să păstrați recipientul într-un loc cald și întunecat pentru a fermenta. Trebuie să rămână în această stare cel puțin 1 oră, deși este posibil să o lăsați mai mult pentru ca aceasta să crească.

Odată ce aluatul s-a odihnit, pâinea se frământă din nou pe o suprafață netedă, la care s-a adăugat anterior făină. Este timpul să îi dai o formă de pâine ovală.

Acum aluatul este gata să intre în cuptor, dar mai întâi trebuie făcut ceva important. Elementul este așezat pe o tavă de copt și acoperit din nou cu o cârpă, pentru a-l lăsa să se odihnească încă o oră într-un loc cald.

Când timpul a trecut, suprafața aluatului este unsă cu apă și susanul este presărat deasupra.

Puneți pâinea la cuptor pentru 30 de minute la 200 ° C. Este important să fie preîncălzit.

După acest timp, pâinea ar trebui să aibă culoarea sa optimă și o pufozitate interioară. Poftă bună!