Social

S-a descoperit tehnologie extraterestră! Un profesor de la Harvard a analizat un meteorit din 2014

meteorit sursa foto cbsnews
sursa foto cbsnews

Profesorul Avi Loeb de la Harvard crede că ar fi găsit fragmente de tehnologie extraterestră provenite de la un meteorit care a aterizat în apele din largul Papua, Noua Guinee, în 2014.

Loeb și echipa sa tocmai au adus materialele la Harvard pentru a fi analizate. Comandamentul Spațial al SUA a confirmat cu aproape o certitudine, 99,999%, că materialul provine dintr-un alt sistem solar. Guvernul i-a dat lui Loeb o rază de 10 km (6,2 mile) de unde este posibil să fi aterizat.

„Acolo a aterizat loc mingea de foc, iar guvernul a detectat-o de la Departamentul de Apărare. Este o zonă foarte mare, de mărimea orașului Boston, așa că am vrut să o stabilim”, a declarat Loeb. „Ne-am dat seama de distanța mingii de foc pe baza timpului de întârziere dintre sosirea undei de suflu, bum-ul exploziei și lumina care a sosit rapid”.

Calculele lor le-au permis să traseze traiectoria potențială a meteoritului. S-a întâmplat ca aceste calcule să traseze o traiectorie chiar prin aceeași rază de acțiune proiectată de 10 km care a venit din partea guvernului american. Loeb și echipa sa au luat o barcă numită Silver Star și au plecat în zonă. Nava a efectuat numeroase treceri de-a lungul și în jurul traiectoriei proiectate a meteoritului. Cercetătorii au pieptănat fundul oceanului atașând o sanie plină de magneți la barca lor, potrivit CBS.

„Am găsit zece sfere. Acestea sunt sfere aproape perfecte, sau bile metalice. Când le privești la microscop, ele arată foarte distinct de fundal”, a explicat Loeb, „Au culori aurii, albastre, maro, iar unele dintre ele seamănă cu o miniatură a Pământului”. O analiză a compoziției a arătat că sferele sunt alcătuite din 84% fier, 8% siliciu, 4% magneziu și 2% titan, plus oligoelemente. Ele au dimensiuni sub milimetrice. Echipajul a găsit în total 50 de astfel de sfere. „Are o rezistență materială care este mai dură decât toate rocile spațiale care au fost văzute înainte și catalogate de NASA„, a adăugat Loeb. „Am calculat viteza sa în afara sistemului solar. A fost de 60 km pe secundă, mai rapidă decât 95% din toate stelele din vecinătatea soarelui. Faptul că era făcută din materiale mai rezistente chiar și decât meteoriții de fier și că se deplasa mai repede decât 95% din toate stelele din vecinătatea soarelui, a sugerat că ar putea fi o navă spațială a unei alte civilizații sau un gadget tehnologic”.

Cercetări și analize

El compară situația cu oricare dintre navele spațiale Voyager lansate de NASA.

„Acestea vor ieși din sistemul solar în 10.000 de ani. Imaginați-vă că se vor ciocni cu o altă planetă îndepărtată peste un miliard de ani. Ar apărea ca un meteorit de o compoziție care se deplasează mai repede decât de obicei”, a explicat Loeb.

Cercetările și analizele sunt abia la început la Harvard. Loeb încearcă să înțeleagă dacă sferele sunt artificiale sau naturale. Dacă sunt naturale, aceasta le va oferi cercetătorilor o perspectivă asupra materialelor care ar putea exista în afara sistemului nostru solar. Dacă sunt artificiale, încep cu adevărat întrebările.

„Ne va lua zeci de mii de ani să ieșim din sistemul nostru solar cu actuala noastră navă spațială spre o altă stea. Acest material a petrecut acest timp pentru a ajunge la noi, dar este deja aici”, a zâmbit Loeb, „Trebuie doar să ne verificăm curtea din spate pentru a vedea dacă avem pachete de la un Amazon interstelar care are nevoie de miliarde de ani pentru călătorie”.

Mai are încă mai multe resturi de cercetat și ore întregi de filmări nevăzute de la camera atașată la sania lor. El crede că există o șansă ca sferele să fie mici firimituri de pâine către o descoperire mai mare.

„De asemenea, ele ne ajută să identificăm orice bucată mare din meteorit pe care am putea-o găsi într-o expediție viitoare”, a detaliat Loeb: „Sperăm să găsim o bucată mare din acest obiect care a supraviețuit impactului, pentru că atunci ne vom putea da seama dacă este o rocă sau un gadget tehnologic.”

Notă redacție: Din respect pentru dumneavoastră, acest articol nu este însoțit de publicitate