Economic

Se poate și la noi. România are acces la 600 de milioane de euro pentru infrastructură

ajutor proiecte-pnrr-pierdute
Sursa foto Tele M

România are o șansă cum nu a mai avut până acum. Statul român are acces la mai mulți bani europeni decât a avut până în momentul actual pentru construirea drumurilor din țară.

România a primit o finanțare de 600 de milioane de euro pentru transporturi.

România va avea infrastructură

Din această sumă, 400 de milioane de euro sunt locați pentru finalizarea liniei ferate ce leagă Bucureștiul de Giurgiu. Românii așteaptă ca această rută să fie redeschisă de 18 ani. Atunci, vechiul pod de la Grădiștea a fost distrus din cauza inundațiilor. Reconstrucția acestuia  început în anul 2020.

Totodată, această cale ferată leagă Bucureștiul de partea sudică a Europei. În proporție de 70% prima etapă este gata. Luna în care podul ar trebui să fie dat în folosință este decembrie. Atunci, circulația va fi pe întregul traseu București Giurgiu.

Acești bani europeni vin direct de la Comisia Europeană datorită mecanismului de interconectare al Europei. Acest mecanism a fost aprobat la Bruxelles de către Parlamentul European. Acestea sunt instituțiile care se asigură de faptul că țările europene au o infrastructură bună, care facilitează deplasarea mult mai bun în interiorul Uniunii Europene.

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Valean, le-a transmis autorităților din România să se țină de proiectele pe care le-au stabilit.

„Proiectele au termene, au finanțări, trebuie să ne ținem de ele, să nu mai schimbam nimic. Cel mai bun proiect este cel pe care îl avem. Cred că am pierdut mult pe ideea că am tot schimbat prioritățile, am început ceva, am abandonat”, a declarat aceasta.

Investiția europeană este una strategică

Trebuie menționat în acest caz faptul că este vorba și de o investiție strategică, întrucât căile de transport, de orice fel nu vor fi folosite doar de civili ci și de forțele militare. România are în cadrul acestui mecanism șapte proiecte de transport în valoare totală de 600 de milioane de euro.

Nu este uitată nici zona de la malul mării. Au fost dați bani europeni și pentru modernizarea căii ferate ce leagă portul Constanța de cel din Agigea de Sud. În această zonă , nu s-au mai realizat lucrări de trei decenii. Autoritățile au început să ia atitudine în momentul în care a fost declanșat războiul din Ucraina de către președintele Rusie, Vladimir Putin.

Suma de 80 de milioane de euro se va investi în vămile cu Moldova și Ucraina. Aici, căile de acces vor fi modernizate, dar vor fi achiziționate și echipamente noi. Zonele vizate sunt: Ungheni, Giurgiulești și Albița Lușeni.

Cel mai important punct pe care îl are România cu Ucraina este cel de la Siret. Aici, cozile de camioane se întind pe câțiva zeci de kilometri. Odată cu modernizarea acestor drumuri, șoferii vor economi mult mai mult timp. De asemenea, cei care se îndreaptă pe la Vicșani-Vadul Siret vor găsi 30 de kilometri de cale ferată ce vor fi modernizați și electrificați, conform stirileprotv.ro.