Diverse

Un studiu de ultimă oră relevă cum să ne sincronizăm din nou cu adolescentul nostru. Evaluare post-pandemie

Un studiu de ultimă oră relevă cum să ne sincronizăm din nou cu adolescentul nostru. Evaluare post-pandemie
Foto: pixabay

Fiecare dintre noi are în familie cel puțin un adolescent. Ok, dar ce facem când acesta îi ia pe ”nu” în brațe. Cum reacționăm și mai ales cum acționăm, ne spun specialiștii care au analizat situația pe toate fețele.

Un studiu de ultimă oră relevă cum să ne sincronizăm din nou cu adolescentul nostru. Evaluare post-pandemie

Într-un sondaj realizat de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din Statele Unite, mai mult de o treime dintre liceenii americani au declarat că au avut o sănătate mintală precară în timpul pandemiei; iar 44% au declarat că au avut sentimente persistente de tristețe sau disperare, o creștere de la aproape 37% în 2019.

În același timp, estimările speciliștilor sugerează că este posibil ca timpul mediu petrecut de adolescenți folosind ecrane să se fi dublat în timpul pandemiei – o tendință despre care cercetătorii cred că ar putea contribui la sănătatea mintală mai slabă a adolescenților.

Când a început pandemia de coronavirus, fiul Antoinettei Taft, Noah, care avea 12 ani la acea vreme, a dispărut într-o lume a ecranelor. A petrecut ore întregi singur în dormitorul său, jucând Fortnite și alte jocuri video. Când doamna Taft, în vârstă de 50 de ani, a încercat să îl convingă să iasă, acesta a devenit indignat și a implorat un dispozitiv. La apogeu, el era online timp de 16 sau 17 ore pe zi.

Mi-e rușine să spun că am aflat că își punea o alarmă pentru a se juca cu prietenii săi de pe Coasta de Est la 4 sau 5 dimineața„, a declarat doamna Taft, care locuiește în Albuquerque și mai are încă patru copii.

Ea și Noah aveau cândva o legătură caldă și ușoară, dar când a început pandemia „nu a putut să ajungă la el”, a spus doamna Taft. Noah, care are acum 14 ani, s-a sustras de la treburile casnice și de la școală. Când mama sa încerca să se înțeleagă cu el, trântea ușile și țipa.

Pentru doamna Taft, și pentru părinți ca ea, menținerea unei legături emoționale semnificative cu un adolescent în timpul pandemiei a fost o sarcină herculeană. Iar rădăcinile acestei deconectări pot sta în luptele emoționale ale copiilor, se arată într-un amplu reportaj pe această temă, a New York Times.

Adolescentul trebuie să aibă o ocupație, ca de exemplu să plimbe câinele preferat

Sfaturile specialistului

Încearcă să nu judeci și acordă-i timp adolescentului. După cum a scris Lisa Damour, psiholog, în The New York Times, unul dintre motivele pentru care adolescenții nu vorbesc cu părinții lor este faptul că se tem că mama sau tatăl lor va avea o „reacție greșită”, în special dacă se deschid în legătură cu lucruri precum rezultatele slabe la școală sau experimentele cu substanțe.

Bineînțeles, regulile și structura sunt esențiale. Și toți părinții își vor judeca copiii uneori. Dar fiecare expert intervievat a subliniat importanța de a le oferi adolescenților o șansă de a se deschide, fără a-i lăsa în același timp să scape.

Adolescenții vor veni mai des la tine dacă nu au impresia că de fiecare dată când o fac vor primi o predică„, a spus Dr. Gold. „Așa că încercați să faceți tot posibilul, atunci când vorbesc cu voi, să le validați emoțiile și să nu îi judecați pentru ceea ce spun.

Fă-i să merite să își închidă ecranele

Strategiile care pot fi de ajutor pentru adulții care stau prea mult pe telefoane pot fi benefice și pentru adolescenți, cum ar fi experimentarea unui post al ecranului sau rezervarea de timp pentru ca aceștia să stea departe de dispozitivele lor. Modelarea acestor sacrificii este importantă, a adăugat Dr. Ort. Posturile de ecran pot deveni o afacere de familie.

Dacă scopul nu este pur și simplu să vă convingeți adolescenții să reducă timpul petrecut în fața ecranelor, ci să îi atrageți să petreacă de bunăvoie acel timp pentru a se apropia de voi, trebuie să faceți ca alternativa să fie la fel de atrăgătoare ca și dispozitivul, a spus ea.

Pentru a vă da seama care ar putea fi această alternativă pentru adolescentul dumneavoastră, faceți un brainstorming împreună. Copilul dumneavoastră poate vrea să plimbe câinele împreună sau să încerce un restaurant nou. Ceea ce contează este să găsiți o opțiune fără ecrane pentru care să se manifeste cu adevărat interesați.