Actual

Altfel nu se putea! S-a produs deja primul accident de pe Podul Brăila

Podul de la Brăila SUrsa foto Hotnews
Sursa foto Hotnews

Joi a avut loc inaugurarea Podului peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate în istoria României. La scurt timp după ceremonie, circulația rutieră a fost deschisă, iar mai mulți oficiali au participat la acest moment important.

După o scurtă întârziere față de ora anunțată inițial (13:00), circulația pe Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschisă în jurul orei 15:30. Într-un eveniment nefericit, primul accident s-a produs chiar în ziua deschiderii, conform informațiilor furnizate de Radio România Actualități.

Accident produs din vina unei poze

Incidentul a avut loc joi seara și a implicat două autoturisme. Un șofer care a oprit pe pod pentru a face fotografii a fost lovit din spate de un alt participant la trafic. Trebuie menționat că oprirea pe poduri este interzisă conform legislației și este sancționată cu amenzi de până la 2.900 de lei.

Centrul Infotrafic al Poliției Române a emis un comunicat joi, anunțând restricții și reguli pentru circulația pe Podul de la Brăila, care urma să fie deschis la ora 13:00. Conform anunțului, pe pod va fi impusă o restricție de viteză de 80 de kilometri pe oră.

În intervalul orar 21:00 – 06:00, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În schimb, în weekend-uri și sărbători legale, circulația rutieră va fi permisă. Infotrafic precizează că aceste măsuri sunt valabile până la data de 30 noiembrie 2023.

„Golden Gate” al României

Podul de la Brăila este o impresionantă construcție suspendată, cu o lungime de aproape 2 kilometri, fiind al treilea pod ca dimensiune din țările Uniunii Europene în ceea ce privește lungimea deschiderii principale. Acesta a fost comparat cu celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco.

Investiția în construcția podului s-a ridicat la aproximativ 700 de milioane de euro, reprezentând una dintre cele mai complexe lucrări desfășurate de Compania de Drumuri din România. Cu toate că deschiderea traficului rutier a avut loc joi, lucrările nu sunt încă finalizate în totalitate, spune Hotnews.

Este important de menționat că podul este destinat exclusiv circulației rutiere, nefiind permis accesul pietonilor și bicicliștilor. Durata de viață a podului este proiectată să fie de 120 de ani, iar în primii 5 ani de la inaugurare nu se va percepe taxă de trecere.

„Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11 400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, a precizat Comisia Europeană.