De când pandemia nu ne dă pace, comerțul online a explodat. Acum, ANAF vrea să găsească cea mai bună soluție pentru a le veni de hac celor care nu-și declară veniturile. Iată la ce s-au gândit specialiștii.
Persoanele care vând produse online prin intermediul diferitelor platforme dar nu își declară veniturile nu vor avea o soartă prea bună, pentru că ANAF le-a pus gând rău. În plus, în viitorul apropiat, chiar și firmele de curierat vor fi obligate să spună Fiscului orice colet au avut cu plata la livrare.
Pentru a stopa evaziunea fiscală, ANAF s-a gândit la o soluție. E vorba de un formular electronic pe care orice firmă e obligată să îl completeze lunar. Acesta poartă numele de Formularul 395 și va furniza date esențiale despre expeditor și destinatar. Documentul a fost lansat în dezbatere publică.
Specialiștii spun că cele mai importante informații din noul formular electronic sunt legate de expeditor, care va fi obligat să completeze toate detaliile legate de a transport, valoarea produsului, nume, prenume și, bineînțeles, codul de identificare fiscală. Asta pentru a demonstra că își declară veniturile.
”ANAF vrea să știe care sunt vânzătorii pe internet care încasează cash pentru bunurile vândute prin intermediul curierilor. Una este să îți faci curățenie în casă, în dulap, în haine și să vinzi sporadic câte un obiect, două. Alta este cei care au făcut un business din așa ceva pe persoană fizică.
Am cumpărat flori de pe internet și nu am primit factură, am cumpărat ghivece, am cumpărat anumite bunuri și am văzut că nu sunt facturabile. Mici businessuri, mici activități financiare care nu sunt fiscalizate”, a declarat pentru ProTV, Valentina Saygo, analist fiscal.
În ceea ce privește companiile de curierat, acestea nu au avut nimic de comentat, dar susțin că noul formular are nevoie de ceva îmbunătățiri. ”Sunt câmpuri care mai au nevoie de ajustări, persoanele fizice vor trebui identificate și acolo trebuie să găsim modalități de a le înregistra fără a le cere date cu caracter personal.
Fără să le cerem CNP-ul”, a menționat Adriana Manu, reprezentanta unei firme de curierat. Anul acesta, comerțul online a crescut cu 18% față de anul trecut și se estimează că va trece de 6,8 miliarde de euro.
Sursă foto: observator
Pe măsură ce Paștele se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…
Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…
Postul negru în Vinerea Mare este o practică profundă în tradiția ortodoxă, marcată de abstinența…
Indemnizațiile pentru invalizi, veterani și văduve de război au fost majorate începând din ianuarie 2024.…
Ministerul Finanțelor lucrează la introducerea unor noi taxe. Potrivit proiectului, accizele la tutun vor fi…
Vârstnicii din România au primit vești bune de la guvern. Au fost alocate 10 miliarde…
This website uses cookies.