Diverse

Bombardierul B-52, care a indus „teama de Dumnezeu” în dușmanii Statelor Unite, va deveni și mai puternic

Bombardierul B-52, care a indus „teama de Dumnezeu” în dușmanii Statelor Unite, va deveni și mai puternic
captura video

Folosit de americani din anii 1950, bombardierul strategic cu reacție, subsonic, cu rază lungă de acțiune, B-52 „Stratofortress”, născut în apogeul „Războiului Rece”, a fascinat copiii și, de aproape 70 de ani, a indus „teama de Dumnezeu” în dușmanii Statelor Unite.

Monștrii aerieni sunt de neegalat

B-52, propulsat de nu mai puțin de opt motoare cu reacție, are o capacitate de încărcare utilă, o rază de acțiune și o capacitate de supraviețuire de neegalat pentru orice bombardier cu rază lungă de acțiune din istorie.

Statele Unite au aproximativ 740 dintre acești monștri aerieni și fiecare poate transporta focoase cu vârf nuclear sau convențional la orice țintă în raza sa de 8,780 mile (14,162 km). Datorită realimentării în aer, această autonomie poate fi extinsă aproape la infinit.

Se precizează că B-52 nu este puternic doar pe hârtie. Acesta a fost implicat în majoritatea angajamentelor militare americane, de la Războiul din Coreea până la Operațiunea Furtuna în deșert din anii 1990 și nu numai. Cu alte cuvinte, B-52, se pare, “a refuzat” să moară.

De-a lungul deceniilor, de când au intrat în funcțiune, majoritatea bombardierelor au fost modernizate, rămânând doar corpurile metalice originale din ziua în care au ieșit de pe linia de producție Boeing.

Se are în vedere înlocuirea motoarelor comerciale

De altfel,, flota americană de B-52 a anunțat că va face mai multe upgrade-uri ca parte a Programului de înlocuire a motoarelor comerciale (CERP). Iar, după cum sugerează și numele, acest program își propune să îmbunătățească și să înlocuiască toate motoarele cu reacție din avioanele care sunt deja în uz.

Boeing, proiectat de Rolls-Royce, va primi și va integra motoarele odată dovedite. Și, dacă totul decurge conform planului, motoarele vor fi înlocuite ad-hoc, deoarece fiecare B-52 este programat pentru întreținere planificată de-a lungul anilor.

O nouă carcasă pentru motoarele B-52

Versiune militară a BR725 comercial al Rolls-Royce, motorul F130 este folosit de Forțele Aeriene pe transportul C-37 VIP și E-11 BACN. Boeing face o nouă carcasă, sau nacelă, pentru motoarele B-52. Iar, acest lucru va permite motoarelor să se potrivească în actualele B-52. Acesta este mai ales cazul B-52, deoarece are un set aproape unic de nacele cu două motoare pe fiecare aripă.

Față de cele vechi, noile motoare sunt cu aproximativ 30% mai eficiente. Înlocuirea lor va face raza deja impresionantă a lui B-52 și mai bună. Tototdată, vor reduce dramatic timpii și costurile de întreținere, în timp ce le vor proteja pe viitor pentru piese de schimb.

Planuri de modernizare din 2024

Boeing plănuiește să înceapă modernizările în anul 2024, iar programul total va costa aproximativ 2,6 miliarde de dolari. Pe lângă motoare noi, B-52-urile sunt programate să fie modernizate și pentru a transporta și desfășura arma de răspuns rapid lansată prin aer AGM-183 din SUA, sau pe scurt ARRW. Integrarea primei rachete hipersonice dovedite din America, ARRW, asigură și mai mult viitorul B-52.

În concluzie, puternicul B-52, se pare, va exista încă ceva timp de acum înainte, potrivit interestingengineering.com.