Actual Social

”Calificative în loc de note la Muzică, Desen și Educație fizică!”, este propunerea lui Sorin Cîmpeanu

”Calificative în loc de note la Muzică, Desen și Educație fizică!”, este propunerea lui Sorin Cîmpeanu
b1tv.ro

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, lansează o provocare publică: Calificative la discipline precum Muzică, Desen, Educație fizică.

Ce a spus ministrul Cîmpeanu

Într-o conferinţă de presă privind rezultatele înregistrate la Evaluarea Naţională, potrivit antena3.ro, Sorin Cîmpeanu a transmis următoarele:

  • ”O mare parte din această competiţie, care nu este din spectrul competiţiilor benefice, ar putea fi eliminată!”
  • ”Având în vedere că principalele obiective ale proiectului ‘România Educată’ sunt, pe de-o parte, încurajarea performanţei, care se obţine doar prin competiţie, iar, pe de altă parte, la fel de important, susţinerea echităţii accesului egal la o educaţie de calitate, trebuie îmbinate aceste lucruri”.

De asemenea, potrivit ministrului, competiția nu ar trebui adusă de la vârste foarte fragede.

Astfel, Sorin Cîmpeanu a explicat: „Acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanţei acordate acestor festivităţi de premiere. Una din soluţiile pe care vă invit să le luaţi în calcul ar fi aceea a diminuării, a goanei după note, prezentă mult prea mult în şcoala românească – părinţii care vor neapărat note mari pentru elevii lor, că merită sau nu merită, părinţii sunt subiectivi şi pot să înţeleg asta, îşi doresc note mari pentru elevii lor, îşi doresc premii – dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note de la 1 la 10 la discipline precum Muzică, Desen, Educaţie fizică şi am da calificative. Dând calificative cu ‘Admis’ – ‘Respins’, o mare parte din această competiţie, care nu este din spectrul competiţiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public”.

În aceeși conferință de presă, ministrul Cîmpeanu a susținut că învățământul românesc are ca obiectiv „premierea competenţei”.

În acest sens, el a declarat: „Spre asta ne îndreptăm: să evaluăm şi să premiem competenţa şi să renunţăm la a mai pune accentul exagerat pe cunoştinţe, pe conţinut, pe evaluarea şi pe premierea conţinutului. Asta trebuie să se întâmple şi asta se va întâmpla. Dar pentru asta avem nevoie de profesionişti„.