Actual Economic

Clienţii casnici ai Hidroelectrica pot plăti facturile eşalonat în 6 rate. Termenul de plată a fost prelungit la 45 de zile

Facturile la energie electrică de la Hidroelectrica

Sunt lui bune decât clienţii casnici care au plecat de la Enel la Hidroelectrica n-au primit nicio factură. Hidroelectrica, furnizorul cu cea mai bună ofertă de preț pentru populație, a anunțat finalizarea implementării noului sistem de facturare şi vine cu o veste bună: cine dorește eșalonarea plății facturilor, o poate face în termen de șase luni. Anunțul făcut de Hidroelectrica pe site-ul propriu.

Clienţii casnici ai Hidroelectrica pot plăti facturile eşalonat în 6 rate. Termenul de plată a fost prelungit la 45 de zile

Hidroelectrica a implementat cu succes noul sistem informatic de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor.

Conducerea Hidroelectrica îşi cere scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor şi anunţă un termen relaxat de plată a factutilor, şi anume 45 de zile.

„Dorim să reamintim că termenul de plată a facurilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități”, anunţă compania.

Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.

Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare în format electronic: CLIENT CASNIC  sau CLIENT BUSINESS.

După completare, acesta poate fi trimis la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro. sau poate fi depus în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central.

Reamintim că Hidroelectrica nu utilizează intermediari în relația cu clienții săi, actuali și potențiali, astfel că pentru orice chestiune de interes (contractare, facturare etc.) vă rugăm să vă adresați exclusiv reprezentanților companiei sau să utilizați platformele electronice puse la dispoziție de societate”.

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, crește masiv pe piața de furnizare de energie electrică și, în condițiile în care a tot atras clienți casnici, atacă a treia poziție în topul furnizorilor la nivel național.

În luna noiembrie compania avea circa 450.000 de clienți casnici.

Hidroelectrica avea, la finalul lunii august, o cotă de 7,49% din piața clienților finali de energie electrică, ceea ce o plasează pe a treia poziție în topul tuturor furnizorilor de energie electrică din România, din punct de vedere al cantităților furnizate, asta dacă socotim Enel ca fiind un sigur furnizor, cu cele două companii ale sale.

Directorul Hidroelectrica spune că firma va face oferte de piață concurențială avantajoase pentru clienții casnici și după 31 decembrie 2022, când expiră actuala ofertă de 0,25 lei/kWh pentru energia activă, cea mai bună din piață, dar nu a spus un preț. “Oferta de după 1 ianuarie va fi la cel mai competitiv preț din piață”, a spus Bogdan Badea.

ENEL pleacă din România în 2023. Clienţii sunt în derivă

Teoretic, ei ar urma să fie preluaţi de cei care cumpără operaţiunile Enel din România, deci ar trebui să fie un transfer silenţios de contracte. Practic, însă, noua companie nu este obligată să preia contractele pe care nu le consideră avantajoase.

Enel este una dintre cele mai importante companii de pe piaţa de energie din România, cu 3 milioane de clienţi în toată ţara. Aceştia cu siguranţă s-au întrebat ce înseamnă pentru ei ştirea care a rulat azi pe toate canalele media, că Enel şi-a planificat plecarea din România anul viitor.

În prezent, consumatorii casnici şi IMM-urile au preţuri plafonate de către stat, care compensează furnizorilor diferenţa dintre plafon şi un preţ stabilit tot de autorităţi, 1.300 lei pe MWh (care este sub preţul pieţei).  În plus, pe tot parcursul anului, statul a avut mari întârzieri în plata acestor deconturi.

Chiriţoiu: “Se schimbă proprietarul, nu dispare compania”

Autorităţile s-au grăbit să asigure oamenii că nu vor fi afectaţi de această tranzacţie.

“Se schimbă proprietarul, nu dispare compania”, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.