Actual Diverse

Cui aparține ideea de a înființa primul sindicat pentru influenceri şi creatori de conţinut online și când se va lansa oficial

Cui aparține ideea de a înființa primul sindicat pentru influenceri şi creatori de conţinut online și când se va lansa oficial
easyaff.net/blog

În România, un coleg din generația ”Evenimentul Zilei”, format la școala maestrului Ion Cristoiu, Cristi Godinac, a înființat primul sindicat al jurnaliștilor. Iată că în pas cu timpurile trebuie să asistăm, în scurt timp, și la înființarea și lansarea oficială a primului sindicat al influencerilor și creatorilor de conținut online.

Cui aparține ideea de a înființa primul sindicat pentru influenceri şi creatori de conţinut online și când se va lansa oficial

Ideea înființării unui sindicat al inflencerilor și creatorilor de conținut online a apărut pentru prima dată în urmă cu trei ani, dar acum proiectul este pe deplin realizat şi se fac ultimele pregătiri pentru campania de lansare care va avea loc în anul 2023. Nici nu se mai poate altfel, deoarece ANAF i-a luat la ochi și îi verifică pe toți cei ce fac bani din online dacă și-au plătit taxele și impozitele pentru activitatea de influenceri.

De ce este necesar un astfel de sindicat?

Sindicatul își propune să ofere protecție fiscală și juridică celor care lucrează pe internet și care, în prezent, nu sunt recunoscuți ca lucrători cu drepturi depline, la fel ca orice altă profesie.

Totodată, sindicatul intenționează să ofere și alte servicii pentru a-i ajuta pe lucrătorii web, cum ar fi sprijin psihologic și gestionarea activităților lor zilnice, potrivit Euronews.

Ce înseamnă să fii influencer, o spun chiar influencerii

„Trebuie să pui la punct programul de comunicare, să răspunzi urmăritorilor, să poți gestiona relațiile cu brandurile, să găsești o agenție care să te susțină, să studiezi statisticile tuturor postărilor și conținutului pe care îl publici. Volumul de muncă este imens și trebuie să ajungi la acest nivel”, explică Jacopo Lerussi, președinte și fondator al sindicatului Assoinfluencer.

Daniele Ciniglio, un tânăr actor și creator de conținut, a transformat un hobby într-un adevărat job. La fel ca alți lucrători web, Daniele a decis să se înscrie în sindicat. Iată ce spune el:  „Este o meserie full-time, care implică mai multe ore decât cele obișnuite de la birou, pentru că în unele zile lucrez până seara târziu, iar în altele mă dau cu capul de pământ să fac ceva fără succes. Este un loc de muncă de sine stătător și ar trebui să fie protejat ca oricare altul”.

„Un creator de conținut poate participa la un eveniment, iar imaginea sa este difuzată în afara programului evenimentului ca publicitate, dar pentru aceasta este necesar un consimțământ specific. Atâta timp cât această profesie nu este considerată ca atare, vor exista întotdeauna acest tip de probleme, pe care noi (sindicatul n.r.) încercăm să le rezolvăm,” a mai spus Jacopo Ierussi, citat de media externă.

Avem și noi pe-ai noștri

Îi avem și noi pe-ai noștri, în România. Unul dintre cele mai vehiculate și mediatizate nume este cel al lui Dorian Popa, care a dezvăluit presei că a depășit numărul de două milioane de abonați, atât pe Youtube, cât și pe Instagram.

Din Youtube, Dorian spune ar câștiga 6.000-7.000 de dolari numai din vizualizări, iar din publicitate, din content, reclame, veniturile cumulate Instagram, Youtube și celelalte platforme eu pot avea luni în care produc și 20.000 de euro, separat de cei de vizualizări, și pot avea luni în care produc și 50-60.000 de euro.”, a dezvăluit Dorian Popa, în exclusivitate, pentru Spectacola.

O statistică oficială din anul 2021 evidenția faptul că în România onorariile sunt destul de apropiate – încep de la 60 euro și trec de 1.400 euro per postare (pentru influencerii cu audiențe de peste 100.000 followers pe Instagram).