Actual Social

De anul viitor, liceenilor li se propune o materie nouă. Nicio generație nu a mai avut așa ceva în România

De anul viitor, liceenilor li se propune o materie nouă. Nicio generație nu a mai avut așa ceva în România

De anul viitor, liceenii vor învăța să-și recunoască emoțiile cu ajutorul fotografiilor sau filmelor artistice. Elevii de liceu vor avea de anul viitor încă o materie opțională. Este vorba despre Managementul Emoțiilor. Ordinul privind aprobarea programei școlare a noii discipline a fost publicat în Monitorul Oficial. Concret, elevii de liceu pot alege acest opțional la care vor învăța să-și recunoască emoțiile prin jocuri și strategii non formale.

Elevii pot învăţa cum să-şi recunoască emoţiile şi cum să le gestioneze la ora „Managementul Emoțiilor”

De anul școlar viitor, elevii de liceu pot alege acest opțional și învăța să-și recunoască emoțiile prin jocuri și strategii non formale cum ar fi storytelling, brainstorming, strategia creativă Disney, teatru de umbre și altele.

Revelația secolului 21 este aceea că emoțiile nu apar și dispar pur și simplu. Ele ne afectează sănătatea exact la fel cum o fac regimul alimentar sau exercițiile fizice.

Motivul este simplu. Pentru că emoțiile atrag reacții biologice în corp. Trebuie să știi că stresul este principalul aliat al emoțiilor negative și dușmanul eliberării tale emoționale. Și da, există o legătură strânsă între emoții și stres.

Sunt importante emoțiile?

O emoție implică fenomene fizice “în tot trupul”, se accelerează bătăile inimii sau uneori încetinesc. Unul dintre principiile inconștientului are legătură cu faptul că dacă o emoție este reprimată, modul în care se va manifesta mai tărziu va fi mult mai puternic și cu potențial de risc.

Uneori, suntem extrem de obosiți și lipsiți de energie, pentru că trupul nostru conține toată tensiunea emoțională neexprimată și acumulată pe parcursul vieții.

Ce se întâmplă dacă „îți refuzi” emoțiile şi ce reacții poți avea

Dacă îți refuzi emoțiile, pot să apară probleme de atenție, memorie, somn, concentrare, să ai un nivel scăzut de energie, tulburări alimentare sau tot felul de dependențe.

Pot să apară și somatizările, adică diferite afecțiuni fizice, urmare a faptului că organismul a început să cedeze tensiunii psihice.

Pot să apară tulburările emoționale, mai exact atacurile de panică, anxietatea, depresia, fobia, obsesia față de un anumit lucru sau pierderea conexiunii cu sinele. Însă rolul emoțiilor, fie ele pozitive sau negative, este important pentru adaptarea noastră. Emoțiile funcționează pentru a ne ghida să supraviețuim și să prosperăm.

Rolul acestora este de a ne face atenți la existența unor diferențe între așteptări și realitate și de a ne inspira acțiuni eficiente prin care să reducem aceste diferențe.

Elevii vor putea studia 21 de noi materii opționale

Amintim că, recent, au fost aprobate și publicate în Monitorul Oficial, 21 de programe pentru discipline opționale, la ofertă din curriculum la decizia școlii, pentru gimnaziu și programul „A doua șansă”, învățământ secundar. Deja școlile au început să facă selecția opționalelor pentru anul viitor, conform cu prevederile transmise de inspectorate printr-o notă.

Astfel, potrivit documentului, în perioada octombrie – noiembrie 2022 se elaborează propuneri de opționale la nivel de profesori și clasă, urmând ca apoi, în ianuarie 2023, lista opționalelor din școli să fie aprobate în consiliul profesoral și transmise către consiliul de administrație.

Listă opționale: ”Educație pentru peisaj”, ”Armonie corporală și socială”, ”Desenul în viața cotidiană”, ”EduGaming”, ”Istoralia”, ”Siguranță în situații de risc”, ”Cultura copilăriei”, ”Robotica și viața”, ”Educație pentru patrimoniu”, ”Text, deschide-te!”.

Alte opționale: ”Etică aplicată”, ”În jurul mesei. Stiluri de viață și cultura alimentației”, ”Migranți în lumea contemporană”, ”Educație pentru dezvoltare durabilă”, ”Cultură digitală”, ”Științele și patrimoniul”, ”Lumea cotidiană într-un an”, ”Sănătate și integrare în familie și comunitate”, ”Click SUCCES!”, ”Știința și tehnologia mă ajută. Studiez, aplic, creez!”, ”Cum mă înțeleg cu celălalt”.