Lifestyle

Mașinile electrice trebuie să mai aștepte! Planeta nu deține suficiente resurse pentru un transfer complet la aceste autoturisme

masina electrica sursă foto: forbes.com
sursă foto: forbes.com

Grupul Stellantis, ce cuprinde branduri din sfera auto precum Dodge, Jeep, Chrysler, Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo şi Lancia, a organizat recent un eveniment, o masă rotundă, unde principalele teme de dezbatere problemele cu care industria auto se confruntă în prezent. La acest eveniment a fost prezent și președintele grupului, Carlos Tavarez, care și-a exprimat părerea despre fenomenul mașinilor electrice.

Acesta și-a expus îngrijorarea față de expansiunea tot mai mare a mașinilor electrice. Acesta își justifică impresiile de faptul că, în concepția sa, planeta noastră nu ar fi pregătită să susțină o astfel de industrie, dacă aceasta ar ajunge dominantă în rândul șoferilor.

Planeta noastră nu poate face față mașinilor electrice

Când s-a referit la resurse, Carlos Tavarez a vorbit despre cele minerale, mai exact despre litiu, dar și la alte materiale destul de rar întâlnite la momentul de față pe planeta Pământ. Președintele de la Stellantis declară faptul că, dacă omenirea ar dori, chiar și în decursul unei perioade lungi de timp, să înlocuiască cele 1,3 de milioane de mașini ce funcționează pe cu ardere internă cu cele electrice, cantitatea de litiu pe care o poate oferi planeta ar fi una mult prea mică decât cererea.

Pe lângă acest aspect, Carlos Tavarez mai aduce în discuție și diversele conflicte la nivel geopolitic care pot interveni, care în opinia sa ar fi unele majore. Președintele Stellantis răspunde din avans criticilor și spune faptul că declarațiile sale nu vin ca o scuză a faptului că a sa companie nu urmează să se conformeze trendului. Chiar și așa, observând cererea de pe piață, Tavarez spune că mărcile grupului vor scoate pe piață și modele electrice, încă în termenii pe care și le-au asumat anterior, nimic mai mult.

Corectitudine politică în industria auto?

Carlos Tavarez se declară îngrijorat de faptul că, de pe urma corectitudini politice și a unor presupuse probleme de mediu, o tehnologie reprezintă acum varianta corectă, iar clasicul a devenit o pată neagră a industriei auto.  

Acesta a amintit în justificarea sa, acesta amintește de episodul în care reprezentanții Uniunii Europene au fost de acord cu introducerea excepțiilor pentru combustibili sintetici în ceea ce privește tehnologiile cele mai bune ale momentului.

Este vorba despre un combustibil sintetic care la momentul de față se fabrică în cantități foarte mici și la prețuri destul de ridicate, căci se vinde 10 dolari litrul. Acesta este deja fabricat și de mica fabrică a celor de la Porsche din Chile. Tavarez susține faptul că trecerea la acest tip de combustibil la o scară mai largă va duce, instant, la o concurență ridicată și la costuri de producție cât mai mici, la o calitate îndoielnică.

De ce sunt mașinile electrice așa scumpe?

Președintele companiei auto vine și cu explicații de ce acest tip de automobile sunt acum atât de scumpe pe piață, aducând din nou aminte de resursele minerale limitate. Prețul acestora este din start unul mare, iar extracția lor este una destul de costisitoare.

Chiar și așa, alte voci sunt de cu totul altă părere. Unii contrazic spusele lui Tavares și justifică prin faptul că litiul s-ar găsi, în fapt, în cantități mari pe planetă, doar că această resursă nu ar fi atins încă scara dorită, compatibilă cu cererea. Litiul este un minereu ce se găsește rar în forma sa pură, însă sub alte forme, cu ar fi combinațiile de roci, acesta ar fi mar răspândit la nivel global, informează cei de la piataauto.md.