Diverse

Prima femeie din lume care a devenit pilot de curse când nimeni nu credea că e posibil. O poveste de viață fabuloasă

Prima femeie din lume care a devenit pilot de curse când nimeni nu credea că e posibil. O poveste de viață fabuloasă
guinnessworldrecords.com

Marea Britanie se poate mândri cu prima femeie pilot de curse tetraplegic din lume. Este vorba de Nathalie McGloin, care dorea să devină avocat, de fapt.

„Ambiția de a fi avocat a fost înlocuită cu ambiția de a fi autosuficientă și puternică”, a spus ea.

Nathalie McGloin: câștigătoare, vorbitoare, campioană la curse, deținătoare a recordului mondial. O inspirație

La universitate, a început să joace rugby cu aspirații paralimpice. Nici nu visa la momentul respectiv că viitorul ei va implica să fie șofer de curse de profesie și să bată recorduri. Dar, când era tânără, Nathalie a fost implicată într-un accident de mașină, care a lăsat-o paralizată, iar viața ei s-a schimbat.

Nathalie a explicat:

  • „Mi-am rupt gâtul, ceea ce înseamnă că sunt paralizată de la piept în jos”.
  • „Degetele mele nu funcționează corect și, de asemenea, am o funcție limitată a tricepsului.”

Și pentru că în sporturile cu motor nu există categorii separate pentru șoferi de sex feminin sau cu dizabilități, Nathalie a reușit să-și facă un nume într-un domeniu dominat istoric de bărbați albi, apți.

„A fi puternic ajută, dar nu este o provocare de „forță pentru forță” sau de „rezistență pentru rezistență”, așa cum ai experimenta în alte sporturi. De aceea poți avea acea paritate la nivel general.”

Prima femeie șofer de curse tetraplegic

Nathalie nu este doar prima femeie șofer de curse tetraplegic, dar este și singura femeie cu dizabilități cu licență de curse și raliu din Marea Britanie.

„Am avut ideea că vreau să o fac și nimeni nu avea să mă oprească”, asta a spus Nathalie despre testele ei pentru licența de curse din 2015 și cu siguranță nu a lăsat nimic și pe nimeni să o oprească.

Dar, pentru a-și obține licența de curse, Nathalie a trebuit să-și dovedească abilitățile, respectiv:

  • Făcea curse contra cronometru,
  • Trebuia să demonstreze că putea  să coboare dintr-o mașină în șapte secunde

În timpul unui interviu acordat biroului Guinness World Records din Londra, Nathalie a povestit: „A fost o provocare, dar am făcut-o la a doua încercare”.

A trecut testul, dar nu a pierdut timp înainte de a concura în prima ei cursă.

„Mi-a sosit permisul joi și am fost duminică la curse”, a declarat ea.

FOTO guinnessworldrecords.com

Privind înapoi, la prima ei cursă, Nathalie, a spus zâmbind: „a fost o nebunie”, precizând, totodată că „îmi place să văd șocul de pe fețele oamenilor când cobor din mașină și ei văd că sunt femeie și sunt într-un scaun cu rotile. Ei sunt de genul: „ce?!””

Debutul lui Nathalie pe pistă

Nathalie a debutat pe pista de curse în circuitul Brands Hatch din Kent, Marea Britanie, conducând iubitul ei Porsche Cayman S.

Cu o serie constantă de a se plasa pe podium, Nathalie a câștigat primul ei eveniment la Silverstone în 2018.

Andrew, partenerul ei, care îi este și soț, este, de asemenea, un șofer cu experiență și un campion de raliuri. Acesta este alături de Nathalie la toate cursele: nu numai că o aplaudă mereu, ci și uneori conduce alături de Nathalie ca copilot.

Nathalie și mașina ei, un Porsche Cayman S

Nathalie conduce un Porsche Cayman S puternic și are o relație incredibilă cu mașina ei controlată manual.

Încrederea, mulți ani de curse împreună și cunoașterea fiecărui secret al iubitului ei Porsche au transformat-o pe Nathalie într-o forță de luat în seamă pe pistă.

Mașina ei este echipată cu comenzi manuale radiale pe care le împinge înainte pentru a frâna și în jos pentru a accelera, lăsând o mână liberă pentru a conduce volanul.

Această configurație îi permite un control mai bun al mașinii.

„Este mașina în care am vrut să concurez, este mașina pe care am vrut să o conduc și mi se potrivește foarte bine”, spune ea.

Porsche Cayman S a fost o mașină de drum ca multe altele, inițial. În procesul de modificare a acestuia, Nathalie a fost implicată și, în final, a devenit cea mai apropiată însoțitoare a ei pe linia de sosire.

Totuși, mașina lui Nathalie nu este atât de modificată încât alți oameni să nu-l poată conduce.

Astfel, ea a dezvăluit:

  • „Soțul meu, Andrew, uneori îl conduce și el alergă cu picioarele, așa că poți să îl conduci în continuare așa cum a fost proiectat”.
  • „Poate schimba treapta de viteză pentru mine, așa că nu trebuie să-mi fac griji pentru asta și dexteritatea degetelor mele în timp ce controlez frânele”.
  • „Oamenii mă întreabă adesea cum controlez mașina: dacă este mai dificil, orice își imaginează ei în acel moment. Dar nu știu altceva.”

Nathalie, de la rugby la curse

Când avea 16 ani, Nathalie a fost implicată într-un accident de mașină în timp ce se întorcea de la școală. Nu conducea ea: „Nici măcar nu aveam permis de conducere atunci, eram pe scaunul pasagerului”.

Consecințele catastrofale ale accidentului au lăsat-o tetraplegică după 11 luni de stat în spital.

23 de ani mai târziu, Nathalie își amintește că nu s-a recuperat niciodată complet din accident și că găsește mereu noi învățături, în fiecare zi.

De exemplu, abia în timpul blocării a învățat cum să coboare de pe podea și să se așeze pe scaun singură.

„Abia până când mergi acasă și trăiești într-o lume mai largă, îți înveți abilitățile reale.”

În perioada petrecută la universitate, Nathalie s-a regăsit cu adevărat. Acea perioadă a devenit o oportunitate pentru ea de a-și dovedi că încă își poate obține diploma și să fie independentă.

Ea a început să joace rugby în această perioadă și a aspirat să concureze la Jocuri.

„A fost viața mea, asta făceam patru-cinci zile pe săptămână”.

Cu toate acestea, în 2012, o accidentare a forțat-o pe Nathalie într-un eșec neașteptat care a făcut-o să se oprească timp de nouă luni.

  • „Când m-am întors la rugby, pur și simplu nu aveam aceeași pasiune pentru el”.
  • „Într-o zi, unul dintre colegii mei de rugby mi-a spus că mașina lui sport era mai rapidă decât a mea”.

Asta a dus la o zi petrecută pe o pistă, cursând cât de repede au îndrăznit.

Deși Nathalie a pierdut pariul, acea experiență i-a deschis ușa pentru o altă mare pasiune a ei și care avea să-i modeleze viața și succesul.

2015, anul în care Nathalie a devenit prima femeie pilot tetraplegic

Cu timpul, mașinile au devenit o parte importantă din viața ei și un hobby căruia îi plăcea să-i dedice timp.

Astfel, în 2015, Nathalie a devenit prima femeie pilot tetraplegic, care a obținut vreodată o licență de curse. Iar, acesta a fost, de fapt, doar începutul.

În prezent, Nathalie jonglează cu multe alte angajamente decât conducerea: este ambasadoare pentru egalitate, președinte al Comisiei pentru Dizabilități și Accesibilitate a FIA și un vorbitor public.  Astfel, prin ceea ce face, Nathalie este o inspirație, potrivit guinnessworldrecords.com.