International

McDonald’s își vinde afacerea din Rusia. Timp de 30 de ani, rușii au mâncat hamburgeri

McDonald’s își vinde afacerea din Rusia. Timp de 30 de ani, rușii au mâncat hamburgeri
ziare.com

Luni, 16.05.2022, McDonald’s a declarat că a început procesul de vânzare a afacerii sale din Rusia, aceasta fiind o decizie luată tot în contextul războiului din Ucraina.

Compania a mai transmis că păstrarea afacerilor sale în Rusia „nu mai este sustenabilă și nici nu este în concordanță cu valorile McDonald’s”.

McDonald’s va continua să-și plătească angajații

Astfel, la începutul lunii martie 2022, gigantul fast-food din Chicago, a declarat că își închide temporar magazinele din Rusia, dar va continua să-și plătească angajații (în număr de aproximativ 62.000 de oameni)

Într-o declarație, CEO-ul Chris Kempczinski a precizat:

„Cu toate acestea, avem un angajament față de comunitatea noastră globală și trebuie să rămânem neclintiți în valorile noastre, iar angajamentul nostru față de valorile noastre înseamnă că nu mai putem menține arcurile să strălucească acolo”.

Compania intenționează să înceapă să îndepărteze arcadele aurii și alte simboluri și semne cu numele McDonald’s,  în timp ce încearcă să-și vândă restaurantele. Totuși își va păstra mărcile înregistrate în Rusia.

Încă de la începutul invaziei asupra Ucrainei, o parte din companiile occidentale s-au luptat să plece din Rusia,  altele au rămas în Rusia cel puțin parțial, iar o altă parte  se confruntă cu retragerea.

Timp de 30 de ani, rușii au mâncat hamburgeri

Primul restaurant McDonald’s a fost deschis în Rusia, în centrul Moscovei, în urmă cu mai mult de 30 de ani, la scurt timp după căderea Zidului Berlinului. Acesta a fost un simbol puternic al reducerii tensiunilor din Războiul Rece dintre Statele Unite și Uniunea Sovietică, care avea să se prăbușească în 1991.

Analiștii spun că plecarea companiei McDonald’s din Rusia, reprezintă simbolul unei noi ere.

Neil Saunders, director general al GlobalData a declarat că „Plecarea sa reprezintă un nou izolaționism în Rusia, care acum trebuie să privească în interior pentru investiții și dezvoltarea mărcii de consum”.

Restaurantele din Rusia și Ucraina, au reprezentat aproximativ 9% din veniturile McDonald’s și 3% din veniturile operaționale înainte de război, a spus Saunders, potrivit apnews.com.

Din cauza părăsirii Rusiei, McDonald’s a declarat că se așteaptă la pierderi cuprinse între 1,2 și 1,4 miliarde de dolari.

În prezent, restaurantele McDonald’s din Ucraina sunt închise, dar compania plătește în continuare salariile întregi pentru angajații săi de acolo.