International

Elon Musk, model pentru Mark Zuckerberg. Dacă vrei să ai „bifă” pe Facebook sau Instagram trebuie să plătești

Social Media Sursa foto dreamstime.com
Sursa foto: dreamstime.com

Mark Zuckerberg îi urmează exemplul lui Elon Musk și introduce o taxă pentru bifările albastre, în timp ce Twitter va restricționa 2FA prin SMS la utilizatorii plătiți. Utilizatorii Facebook și Instagram vor trebui în curând să plătească pentru a fi verificați pe platformele de socializare, Meta călcând pe urmele platformei rivale Twitter.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, a anunțat duminică, într-o postare pe Facebook, că serviciul va fi implementat pentru prima dată în Australia și Noua Zeelandă în cursul acestei săptămâni.

Plătești, dar ești verificat și în siguranță

Compania a precizat că acesta va costa 11,99 dolari pe lună pe web sau 14,99 dolari pe iOS și Android (sau, în Australia, 19,99 dolari pe web sau 24,99 dolari pe iOS și Android). Zuckerberg a spus că, pe lângă insigna albastră, serviciul va oferi „protecție suplimentară împotriva impersonării”, o mai mare acoperire pentru utilizatorii verificați și acces direct la asistența pentru clienți.

Într-o postare pe blog, Meta a precizat că se va baza pe documente de identitate guvernamentale pentru a dovedi identitatea conturilor verificate, pentru a evita situația jenantă a conturilor care se dau drept persoane și mărci, așa cum s-a întâmplat atunci când Twitter a lansat inițial serviciul de verificare plătit.

De asemenea, conturile trebuie să aibă un istoric de postări, iar utilizatorii trebuie să aibă cel puțin 18 ani. Serviciul nu va fi disponibil pentru întreprinderi în această etapă, a precizat Meta.

Vizibilitatea crescută a postărilor utilizatorilor verificați „va depinde de mărimea audienței existente a unui abonat și de subiectul postărilor sale”, a precizat compania. Cei cu audiențe mai mici ar putea avea un impact mai mare. Compania a spus că va oferi, de asemenea, „autocolante exclusive” pe poveștile de pe Facebook și Instagram și pe reels-urile de pe Facebook.

Meta a redus 11.000 de angajați în noiembrie, echivalentul a 13% din forța sa de muncă, pe fondul scăderii veniturilor din publicitate și a recesiunii economice. Prețul acțiunilor companiei a scăzut cu peste 70% în 2022, înainte de o revenire, iar în iulie a raportat prima scădere a veniturilor din istorie.

Elon Musk, modelul lui Zuckerberg

Directorul general al Twitter, Elon Musk, a răspuns la știri într-un tweet în care a spus că era „inevitabil” ca Meta să urmeze Twitter.

Separat, Twitter a anunțat vineri că, începând cu 20 martie, va oferi autentificarea cu doi factori prin SMS doar utilizatorilor care sunt abonați la serviciul Twitter Blue, care costă 8 dolari pe lună (11,65 dolari).
În prezent, compania oferă în mod gratuit autentificarea cu doi factori prin intermediul aplicațiilor de la terți și al unei chei de securitate, considerate mai sigure decât sistemele bazate pe SMS. În cazul în care conturile neabonaților care folosesc autentificarea prin SMS nu trec la acest sistem înainte de termenul limită, Twitter a declarat că va dezactiva autentificarea cu doi factori pentru contul respectiv.
Măsura a stârnit îngrijorări legate de faptul că ar putea duce luna viitoare la piratarea pe scară largă a conturilor, dacă acestea nu reușesc să treacă la acest sistem.

Ultimul raport de transparență al Twitter, înainte de preluarea de către Musk, arată că, din decembrie 2021, deși doar 2,6% dintre conturile active de Twitter folosesc autentificarea cu doi factori, 74,4% dintre acestea folosesc SMS ca metodă de autentificare.

Musk a susținut că Twitter era „înșelat” cu 60 de milioane de dolari pe an din cauza unor mesaje false de autentificare cu doi factori. El a susținut separat un tweet în care susținea că escrocheriile erau derulate de companii de telecomunicații care au creat conturi bot pentru a derula procesul de autentificare cu doi factori pentru a obține venituri din mesajele text de la Twitter, conform theguardian,com.