Actual Economic

Petre Daea vrea să redeschidă magazinele Unirea, dar nu are idee de impactul bugetar

Petre Daea vrea să redeschidă magazinele Unirea, dar nu are idee de impactul bugetar

Ministrul Agriculturii vrea să redeschidă magazine de stat „Unirea”, unde micii agricultori își vor putea vinde produsele, însă Petre Daea recunoaște că nu are idee de impactul bugetar.

Petre Daea vrea să redeschidă magazinele Unirea, dar nu are idee de impactul bugetar

Întrebat despre costuri, ministrul Petre Daea a precizat că „este un răspuns greu de dat, pentru că nu este vorba de un proiect care are un început și un sfârșit, ca și cum facem un cap de pod și construim acest lucru. Nu, este o societate comercială. Este greu de spus ce înseamnă valoarea pe care o va folosi o casă de comerț. Nu e vorba de a costa un asemenea proiect. Întrebarea dvs nu îmi dă posibilitatea să vă dau un răspuns care să vă satisfacă, întrucât eu nu am un răspuns la o asemenea întrebare”, a declarat ministrul agriculturii într-o intervenție la Digi24.

Chestionat pe tema eșecului proiectului său anterior, tot cu magazinele „Unirea”, Petre Daea a subliniat că „nimănui nu îi este permis să se despartă de un proiect în condițiile în care există lege. Aplicarea legii este obligatorie indiferent cine vine la minister. Din acest punct de vedere, nu am nicio îngrijorare. Litera legii spune foarte clar că ea trebuie îndeplinită. Într-un cuvânt, nu ne putem juca cu legea”.

Casa Română de Comerţ Agroalimentar – UNIREA, proiect inițiat în 2018

Casa Română de Comerţ Agroalimentar – UNIREA SA este o companie naţională, înfiinţată în baza Hotărârii de Guvern nr.933/2018, „cu scopul de a realiza un mecanism comercial funcţional care să conducă la valorificarea superioară a resurselor şi producţiei agricole naţionale putând desfăşura complementar şi activităţi conexe în vederea îndeplinirii obiectului principal de activitate”.

Magazine au fost deschise fără o analiză economici-financiară rentabilă

„Pe parcursul a cel puţin şase luni în decursul anului 2020 a fost analizată activitatea acestor magazine – Bucureşti şi Sibiu puncte fixe, Gruiu, Piteşti, Slatina puncte mobile, prin comparaţie cu perioada similară din 2019 şi nu a putut fi identificată nicio lună cu venituri peste cheltuieli deoarece şi aceste magazine au fost deschise fără o analiză economici-financiară rentabilă”, se arată într-un raport al Consiliului de Administraţie.