Actual Politică

PNL face public raportul Curţii de Conturi. 50 de milioane de lei valoarea abaterilor făcute de Clotilde Armand.

PNL face public raportul Curţii de Conturi. 50 de milioane de lei valoarea abaterilor făcute de Clotilde Armand.

Primăria Sector 1, condusă de Clotilde Armand, a fost amendată cu 30.000 de lei, de Curtea de Conturi, în urma unui control care a constatat mai multe nereguli. Informația a fost prezentată de consilierii locali ai PNL potrivit cărora, neregulile constatate de Curtea de Conturi au produs un prejudiciu de 50 de milioane de lei. În acest context, consilierii liberali solicită adoptarea unei hotărâri prin care să extindă auditul la nivelul instituției și sesizarea organelor de anchetă penală.

PNL face public raportul Curţii de Conturi. 50 de milioane de lei valoarea abaterilor făcute de Clotilde Armand

PNL o acuză pe Clotilde Armand că ascunde raportul Curții de Conturi în care se arată că ar fi încălcat legea. Liberalii susțin că doar în 2021 au fost constatate abateri de la legalitate ce însumează aproape 50 milioane lei în achizițiile și plățile derulate de Primăria Sector 1.

Într-un comunicat de presă, aceștia acuză plăți nelegale, achiziții derulate pe repede înainte de echipa din cabinetul primarului, fără implicarea direcțiilor specializate și fără respectarea procedurilor legale.

„Deși a intoxicat opinia publică în campania electorală cu expresia „primăria de sticlă”, primarul Armand a schimbat radical abordarea și a transformat-o în primărie de plumb, din care nu iese nicio informație fără binecuvântarea ei. Dar pentru că transparența nu se negociază, iar cetățenii Sectorului 1 au dreptul să știe ce se întâmplă cu banii lor, PNL Sector 1 prezintă public, în premieră, raportul complet al Curții de Conturi pentru anul 2021 — anexat și, mai jos, cu principalele concluzii”, se arată în comunicatul de presă al PNL.

Raportul de audit financiar și procesul-verbal de constatare, întocmite de Curtea de Conturi, susțin liberalii, confirmă afirmațiile consilierilor locali referitoare la încălcarea legii de către primarul Sectorului 1. Ei dau ca exemplu servicii de pază de 12,3 milioane lei contractate fără respectarea procedurilor legale. Curtea de Conturi a sesizat că nu au fost transmise anunțuri de participare și nu au fost respectate procedurile proprii ale instituției.

Sebastian Burduja acuză abateri grave la Primăria Sector 1

Potrivit sursei citate, care îl citează pe președintele PNL Sector 1, Sebastian Burduja (foto), valoarea abaterilor de la legalitate, constatate de Curtea de Conturi, într-un singur an, este de aproape 50 de milioane de lei.

„Aproape 50 de milioane de lei este valoarea cumulată a abaterilor de la legalitate într-un singur an, iar autorul este cert: primarul sectorului 1. Invităm toți cetățenii să parcurgă concluziile extrase mai jos și raportul complet al Curții de Conturi. Negru pe alb, zeci de pagini despre abateri grave, încălcări flagrante ale legii, administrare defectuoasă. Este exact ceea ce spunem noi de aproape doi ani de zile: un dezastru!

Orice primar cu o doză minimă de respect față de cetățeni și-ar da demisia în fața unui asemenea prejudiciu, dar avem zero așteptări de la actuala administrație. Primarul îi minte pe cetățenii sectorului 1 în fiecare zi. Noi ne-am obișnuit, de doi ani, cu această abordare a primarului: nicio întrebare nu primește răspuns (nici măcar de la presă), zeci de proiecte de consiliu sunt încuiate în sertarul de la biroul primarului (inclusiv cele votate, păcatul lor fiind ca sunt inițiate de PNL), legea este călcată în picioare iar zeci de funcționari publici, inclusiv cei aduși de primar, pleacă pentru că nu mai pot tolera situația”, a declarat Sebastian Burduja, conform comunicatului.

PNL cere o anchetă penală la Sector 1

Conform comunicatului, în urma acestor constatări, auditorii Curții de Conturi au dat o amendă în valoare de 30.000 lei Primăriei Sector 1. În aceste condiții, consilierii PNL solicită un audit extern extins, dar și o anchetă penală care să stabilească vinovații de jefuirea banului public al cetățenilor.

„Ca urmare a acestei misiuni de control, Sectorul 1 a fost amendat de către Curtea de Conturi a României cu suma de 30.000 lei. Având în vedere contravențiile constatate de Curte, coroborate cu suspiciunile rezonabile ca încălcarea legii este o practică și la nivelul structurilor subordonate, consilierii PNL vor solicita un audit extern extins, printr-un proiect de HCL.

Totodată, solicităm public sesizarea organelor de anchetă penală și tragerea la răspundere a celor vinovați de jefuirea banului public al cetățenilor sectorului”, concluzionează comunicatul PNL.

Ce a constatat Curtea de Conturi la Sector 1

Principalele nereguli constatate de auditorii de la Curtea de Conturi a României, la Primăria Sector 1, prezentate de PNL sunt:

Valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate și regularitate constatate însumează 48.558.306 lei;

Achiziția unor servicii de pază pentru unități de învățământ, unități sanitare și piețe agroalimentare în valoare de 12.290.595 lei, cu nerespectarea procedurilor în privința demonstrării urgenței și cu încălcarea principiilor nediscriminării și tratamentului egal;

Situațiile financiare auditate conțin denaturări semnificative ca urmare a unor abateri sau erori, nu respectă principiile legalității și regularității și nu oferă o imagine fidelă a poziției financiare, a performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată de Sectorul 1;

Modul de administrare a patrimoniului public și privat al statului și al unităților administrativ-teritoriale, precum și execuția bugetului de venituri și cheltuieli al Sectorului 1 nu respectă principiile legalității, regularității, economicității, eficienței și eficacității;

Înregistrări de facturi în valoare totală de 35.621.102 lei, pentru care există litigii pe rolul instanțelor de judecată, fără constituirea provizioanelor eferente;

Riscul efectuării plăților duble unor operatori de salubritate, având același obiect de activitate cu cel al unui contract aflat în derulare. Elaborarea documentației și derularea procedurii de achiziție au fost desfășurate în aceeași zi;

Efectuarea de plăți nedatorate;

Efectuarea procedurilor de achiziție publică de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare în litigii fără respectarea legii;

De asemenea, din verificările efectuate asupra documentelor există suspiciuni referitoare la modificarea ulterioară a datelor din documentele întocmite pentru achiziția serviciilor juridice.

Demararea procedurilor de achiziție publică de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau reprezentare în litigii rezultate din derularea raporturilor contractuale înainte de aprobarea de către Consiliul Local Sector 1.

Primarul sectorului 1 a refuzat să pună la dispoziția echipei de control Registrul de evidență a numerelor de înregistrare. Nota Justificativă întocmită de Direcția Investiții privind achiziția serviciilor juridice nu respectă prevederile legale.

În ceea ce privește modificarea obiectului de asistență juridică, sunt puse doar “spații cu linii”, fapt care demonstrează că modul de derulare a Contractului nr. JAC 86/S/29.12.2020 este tratat cu superficialitate de către S1, neurmărind modul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract de către operatorul economic.

Echipa de audit a constatat și a subliniat faptul că Serviciul de Achiziții Publice nu a fost implicat în această achiziție, aceasta desfășurându-se prin cabinet primar;

Documentele puse la dispoziția echipei de control al CCR arată faptul că, Primarul S1 a emis și a semnat cererea de ofertă către o societate cu activitate juridică fără a mai solicita nicio altă ofertă în vederea încheierii contractului de servicii de consultanță/asistență juridică și de reprezentare în vederea apărării intereselor Sectorului 1. Cererea de ofertă a fost înaintată înaintea aprobării Consiliului Local al Sectorului 1;

Negocieri fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, fără să se demonstreze urgența care să determine aplicarea acestei proceduri;

Management defectuos al Sectorului 1 și nerespectarea prevederilor legale de către ordonatorul principal de credite – primarul Sectorului 1, care a semnat referate de necesitate și documente prin care a fost aleasă o procedură de achiziție care nu era opozabilă;

Funcționarea necorespunzătoare a controlului intern și necunoașterea/neaplicarea prevederilor legale privind procesul achizițiilor publice;