Actual

Podul de la Brăila de 363 de milioane de euro, inaugurat mâine. Este cel mai scump obiectiv de infrastructură din România

Podul de la Braila Sursa foto Hotnews
Sursa foto Hotnews

Mâine va fi inaugurat Podul de la Brăila de peste Dunăre. Acesta este cel mai scump obiectiv de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.  Lucrarea aceasta a costat aproximativ 363 de milioane de euro. Acești bani au fost alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Circulației rutiere va fi deschis începând cu ziua de mâine de la ora 13:00.

Șefii statului la inaugurare

Ceremonia de inaugurarea va începe mâine la ora 10:45. La acest eveniment vor fi prezenți și șefii statului și anume: președintele României, Klaus Iohannis, premierul, Marcel Ciolacu, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor, SOrin Grindeanu, comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, dar și reprezentanți ai ambasadelor și guvernelor Italiei și Japoniei. 

Podul acesta leagă Brăila și Tulcea, dar este și legătura dintre Muntenia, Dobrogea și Moldova. 

„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila şi primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede“, a scris pe contul său de Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Inaugurarea acestuia vine cu o întârziere, deoarece inițial, acesta trebuia să fie deschis circulația încă din anul 2022

Traversarea Dunării pe acest pod va fi gratuită în primii ani, iar acesta este deschis doar ziua. Noaptea se va închide pentru ca muncitorii să poate demonta schelele.

Podul peste Dunăre, recunoscut în Europa

Podul de peste Dunăre este cel mai lung pod suspendat din România și al doilea ca dimensiune din Europa. Totodată, acesta reprezintă și cea mai înaltă construcție și cea mai costisitoare în ceea ce privește infrastructura din România din ultimii 30 de ani.

Cu toate aceste, drumurile de legătură sunt realizate parțial, Acestea urmează să fie terminate pe parcursul anului în curs.  Drumul Brăila- Jijila este și cel principal și are o lungime de 19 kilometri și două benzi de circulație, potrivit mediafax.ro. Drumul de legătură cu DN 22 Smârdan-Măcin a fost proiectat pe o singură bandă de mers și are o lungime de 4,3 kilometri. De asemenea, Drumul Expres Galați-Brăila se află în construcție.

În primul trimestru al anului 2018 a fost emis ordinul de începere pentru faza de proiectare a podului, iar un an mai târziu, în 2019, au demarat lucrările, care ar fi trebuit să dureze 36 de luni. 

Acest pod nu va putea fi traversat de pietoni sau de către bicicliști cu toate că dispune de trotuare.

„Aceste trotuare sunt exclusiv pentru mentenanța și întreținerea podului, nu vor fi trotuare cu circulație, deschise circulației pietonilor„, a spus Scrioșteanu.

De asemenea, responsabilul cu monitorizarea lucrărilor din partea constructorului, Viorel Esanu, a transmis în anul 2022 că „pietonii nu vor avea acces din motive de siguranță. Am vrea să se evite orice eveniment neplăcut. Din câte știu, este o decizie bătută în cuie”.