Diverse

Scandal la CFR. Șef plătit cu 4 milioane de lei. MEMORIA PRESEI SCRISE

Scandal la CFR. Șef plătit cu 4 milioane de lei. MEMORIA PRESEI SCRISE

De-a lungul timpului, presa scrisă a consemnat cele mai interesante evenimente și tot felul de întâmplări ce se întâmplau în țară. O radiografie a vremurilor pe care azi o găsim în colecțiile ziarelor și revistelor arhivate. Infoactual.ro începe un serial cu o selecție de știri care, uneori, o să vă arate că nu-i vorbă-n vânt că „istoria se repetă”.

Scandal la CFR. Șef plătit cu 4 milioane de lei

 Ziarul Curentul, anul 1929

Virgil Madgearu, ministru de Finanțe: Campanii de presă cari au la bază acţiunea cuibului de tâlhari de la căile ferate

Deputatul Pardos face o comunicare către  ministru de comunicaţii asupra contractului d-lui Stan Vidrighin (numit manager la CFR, nou înființată – n.n.), întreabă dacă este adevărat că d. Stan Vidrighin a formulat pretenţiile de care se vorbeşte. Afirmă cu nu s’a verificat capacitatea de conducere a lui Stan Vidrighin şi acum când tai (dai afară- n.n.) funcţionari care sunt licenţiaţi, este justă agitaţia opiniei publice.

PRECIZĂRILE D-LUI MADGEARU 

VIRGIL MADGEARU, ministru de finanţe: Am cerut cuvântul pentru că-mi place să-mi iau răspunderea. Răspunderea contractului Vidrighin o am eu. Regia autonomă C.F. R. este creaţia mea. Spune că o interpelare a unui deputat in privinţa contractului unui director al unei instituţii autonome nu-şi are rostul, că din cauza condiţiilor de salarizare mediocre toţi inginerii meritoşi dela C. F. R. au trecut la instituţiile particulare. Când am moştenit la CFR un deficit de 2 miliarde mă întrebaţi ce-a făcut d. Vidrighin?
Vă voi spune că acest deficit s’a redus la maximum o jumătate de miliard şi aceasta cu acoperire. (aplauze)
Voi mai spune că numai la capitolul cărbuni — graţie d-lui Vidrighin şi mie — s’a realizat o economie de 380 milioane. (aplauze)
În privinţa capacităţii d-lui Vidrighin nu trebue să ne lăsăm influenţaţi de anumite campanii de presă cari au la bază acţiunea cuibului de tâlhari dela căile ferate (apl.).
D-lor, să nu ne mai amestecăm noi, oamenii politici in afacerile instituţiilor particulare. (apl).
Avem datoria de a da posibilitatea instituţiilor autonome să se dezvolte în libertate.
Guvernul nu are datoria să intervie decât atunci când se va dovedi că activitatea d-lui Vidrighin dă rezultate rele.
Meritele d-lui Vidrighin au fost recunoscute şi de unguri când d-sa era angajat de ei ca să conducă serviciul apei dela Timişoara.
Un om bine plătit, dar care n-are amestec în furniturile căilor ferate, este mai preferabil. (apl.).
D-lor, eu vă rog să lăsaţi pe d. Vidrighin să muncească liniştit.
Salarizarea bună a restului personalului este în legătură cu o conducere bună. (apl.).
Dacă d. Pardos nu este mulţumit ca răspunsul meu am să rog guvernul ca să mă autorizeze tot pe mine a-i răspunde. (apl.).
D. PARDOS REVINE
Aţi vorbit de un cuib de tâlhari, dar vă întreb pe dv.intraţi în el?

Atunci când se bate toba la porţile tuturor pentru a acoperi impozitele este o exagerare de a pretinde d-lui Vidrighin să facă un act patriotic, (apl.).
Dar dacă d. Vidrighin este specialist în apă, este un motiv de a-l considera specialist și la căile ferate ? Eu cred că nu.
D. MADGEARU: Interpelarea d-tale a apărut in „Ordinea’’.
D. PARDOS: Eu remarc faptul că dv. aţi recunoscut că d. Vidrighin are un salariu de 4 milioane anual. Este inadmisibil ca o instituţie deficitară să angajeze un director plătit cu milioane.