Potrivit datelor Rosehome, în funcție de conceptul și nivelul dorit de calitate, investiția într-un restaurant nou pentru dotarea cu veselă și tacâmuri, poate varia semnificativ, de la un minim de 10.000 de lei în cazul unităților de dimensiuni reduse sau din segmentul economy, până la peste 250.000 de lei pentru proiectele premium. Rosehome, lider pe segmentul dotărilor HoReCa, preconizează o creștere de 10% a cifrei de afaceri în 2025. În anul anterior, Rosehome a atins venituri de 11 milioane de lei, înregistrând o creștere anuală de 35%.
„În primele patru luni din 2025 ne-am menținut pe un trend ascendent, cu perspective de creștere până la sfârșitul anului. Industria HoReCa este un domeniu foarte dinamic în ceea ce privește investițiile și proiectele în derulare. Anul trecut, România a fost clasată în top 3 țări din Europa în ceea ce privește investițiile în zona de hoteluri. În sectorul restaurantelor, piața a fost fluctuantă, iar deschiderile de locații au fost în scădere față de anii precedenți. Noi, la Rosehome, am lucrat pe două modele de buget: unul optimist, bazat pe continuitatea investițiilor în industrie, și unul realist, care să ne mențină poziția câștigată pe piață și echilibrul financiar. Am încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de 11 milioane de lei, în creștere cu 35% față de anul anterior, și un profit de 1,1 milioane, mai mare cu 30%”, a declarat Denisa Ștefan, fondator și managing partner Rosehome.
Proiecte și obiective
Compania este lider de piață pe sectorul dotărilor cu veselă, tacâmuri și accesorii a unităților HoReCa. A devenit anul trecut partener exclusiv în proiectul de deschidere a Hotelului Corinthia – Grand Hotel du Boulevard și a locației SASS Café Bucharest, parte din grupul de restaurante SASS Monaco. Tot în 2024, Rosehome a finalizat proiectul Nami Beach, desfășurat de către Radisson Bucharest. De aseemenea, l-a demarat pe cel de la Hotelul InterContinental Athénée, cu Café Athénée, care continuă și în acest an cu celelalte locații F&B.
Pentru 2025, compania are ca obiectiv consolidarea poziției în hotelurile de 4 și 5 stele din România, ca partener de încredere atât pentru deschideri de noi proiecte, cât și pentru colaborări recurente, în funcție de nevoile fiecărei proprietăți.
Cât costă dotarea unui restaurant
Rosehome oferă un portofoliu complet de produse HoReCa pentru servirea mesei. Acesta se adresează unei piețe variate, ce include de la bistrouri mici, cafenele și restaurante, până la proiecte de amploare, locații premium, resorturi mari, hoteluri de lanț sau proprietăți exclusiviste.

Denisa Ștefan, fondator RoseHome. Sursă foto: Arhivă
„O parte din piață este orientată spre achiziții rapide. Vorbim de maxim 7 zile înainte de deschidere, cu livrare imediată, în cel mult 3 zile. Acest aspect limitează opțiunile și autenticitatea proiectelor. Acest model se bazează pe volum, cu stocuri mari de produse standardizate. Ceea ce face dificilă introducerea unor producători noi și realizarea de proiecte unice. Totodată, există o zonă semnificativă a pieței care, prin selecție personalizată, analiză detaliată a bugetului și atenție în alegerea produselor, creează proiecte cu adevărat unice. Am observat o orientare clară către segmentul luxury – clienții sunt bine documentați și au o înțelegere clară a clientelei țintă. În ultimii doi ani am dezvoltat parteneriate relevante în acest segment”, a precizat Denisa Ștefan.
Buget estimativ
Potrivit fondatoarei Rosehome, pentru un restaurant cu 40 de locuri, în zona economy, bugetul minim pentru dotări cu veselă, tacâmuri și accesorii se încadrează între 10.000 și 15.000 de lei, în timp ce în zona medium-high, începe de la 50.000 de lei. Pentru un restaurant cu 200 de locuri, în zona economy, bugetul estimativ este de 150.000 de lei și include și echipamentele de bucătărie. În zona premium, investiția pornește de la 250.000 de lei și variază în funcție de proiect.
„Bugetele se stabilesc încă din primele 15 minute de discuție cu clientul în showroom-ul Rosehome. În această etapă identificăm profilul locației, orașul, publicul țintă și tipul de bucătărie. Dacă discutăm cu un antreprenor cu experiență în domeniul HoReCa sau cu bucătarul-șef, putem formula rapid propuneri adaptate. În cazul unui antreprenor aflat la început de drum, oferim know-how pentru corelarea meniului cu vesela. Trecem împreună prin toate categoriile de achiziții (farfurii, tacâmuri, set-up masă, ustensile de bucătărie etc.). Oferim detalii practice pentru o decizie informată”, a mai explicat Denisa Ștefan.
Despre Rosehome
Rosehome oferă consultanță personalizată și propune soluții adaptate profilului locației, designului și paletei cromatice alese. Scopul este de a conferi fiecărei locații autenticitate. Pentru locațiile mari și hoteluri, compania vine cu o experiență de peste 10 de ani în sectorul ospitalității. Acest lucru îi permite să contribuie cu recomandări la realizarea bugetelor în departamentele F&B, în funcție de brandurile agreate la nivel corporate și de alte criterii relevante.
Rosehome este lider de piață și furnizează dotări complete pentru industria HoReCa din România. Portofoliul companiei include peste 100.000 de repere – veselă, tacâmuri, pahare, accesorii de servire și ustensile profesionale – o parte dintre acestea cu vânzare directă către clienți prin site-ul rosehome.ro. Compania, înființată în 2015, are peste 800 de clienți activi. Aceasta deține propriul showroom și oferă, pe lângă produse, și servicii de consultanță specializate.
