Diverse

The Roc, cel mai mare avion din lume, propulsat de șase motoare, a zburat timp de șase ore consecutive

The Roc, cel mai mare avion din lume, propulsat de șase motoare, a zburat timp de șase ore consecutive
captura video

Recent, The Roc, cel mai mare avion din lume, propulsat de cele șase motoare ale sale, a decolat de la Mojave Air and Space Port, în sud-estul Californiei, pentru a doborî un nou record de zbor pentru un aparat de dimensiunile sale, întrucât a zburat timp de șase ore consecutive înainte să aterizeze pe același aeroport.

Potrivit reprezentanților Stratolaunch, avionul a atins o altitudine maximă de 22.500 de picioare (6.860 de metri).

Zborul recent finalizat (din data de 13 ianuarie 2023) a fost un test de „captive-carry”, în care Talon-A a fost transportat în aer ca parte a pregătirii pentru a fi lansat de aeronava The Roc în zborurile viitoare.

The Roc, mai mare decât un teren de fotbal

The Roc, construit de Stratolaunch,  este un avion cu o anvergură a aripilor mai mare decât un teren de fotbal. Dar, cu toate acestea, aeronava nu este un avion cargo, ci este testat pentru a face ceva foarte diferit, respectiv, să servească drept platformă pentru testarea încărcăturilor hipersonice.

Acesta este al nouălea test de zbor pentru compania Stratolaunch, dar a fost al doilea test de zbor în care The Roc a transportat în aer vehiculul hipersonic Talon-A, o piesă importantă pentru testele hipersonice, programate în cursul anului 2023.

Talon-A, o piesă importantă pentru testele hipersonice

Propulsat de o rachetă, Talon-A este un vehicul de testare reutilizabil, care are o lungime de 8,5 metri și o anvergură a aripilor de 3,4 metri. Vehiculul de testare este așezat pe pilonul de sub aripa centrală a lui The Roc, care se mândrește cu un fuselaj și trei motoare cu reacție de o parte și de alta a aripii centrale și o anvergură totală a aripilor de 117 metri.

Acest vehicul poate fi echipat cu diverse încărcături de cercetare, care pot fi apoi lansate pentru a se deplasa la viteze cuprinse între Mach 5 și Mach 10, în timp ce The Roc se deplasează la altitudini de 10.000 de metri.

De asemenea, vehiculul de testare are propriul tren de aterizare, care poate fi recuperat pe orice pistă convențională și utilizat din nou. Interesant este faptul că spațiul larg al aripii centrale face ca The Roc să poată transporta până la trei vehicue de tipul Talon-A deodată, scrie space.com.

„Ne apropiem mai mult ca niciodată de separarea în siguranță și de primele noastre teste de zbor hipersonice„

Referitor la acest avion, CEO-ul și președintele Stratolaunch, Zachary Krevor, a declarat următoarele:

  • „Uimitoarea noastră echipă continuă să facă progrese în cronologia noastră de testare și, prin munca lor grea, ne apropiem mai mult ca niciodată de separarea în siguranță și de primele noastre teste de zbor hipersonice”.
  • „Evaluarea amănunțită a condițiilor de eliberare va furniza date pentru a reduce riscurile și va asigura o eliberare curată și sigură a Talon-A în timpul testelor viitoare”.
  • „Suntem încântați de ceea ce urmează în acest an, deoarece aducem online serviciul nostru de testare hipersonică de zbor pentru clienții noștri și pentru națiune.”