Actual

Umbrărescu a cerut, dar a şi primit. Au fost reluate lucrările la Autostrada Transilvania

Umbrărescu a cerut, dar a şi primit. Au fost reluate lucrările la Autostrada Transilvania

Dorinel Umbrărescu a reluat activitatea pe tronsoanele de drum de pe Autostrada Transilvania pe care le avea în execuție. Informația a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu. Compania lui Umbrărescu a oprit lucrările pe mai multe tronsoane solicitând suplimentarea fondurilor alocate. El a atrăgea atenția că scumpirile din ultima vreme, la energie și la materiale de construcții îl pune în imposibilitatea de a finaliza contractele.

Guvernul a decis și a suplimentat plățile la toți contractorii cu circa 45%, deoarece costul materialelor a crescut foarte mult.

Umbrărescu a cerut, dar a şi primit. Au fost reluate lucrările la Autostrada Transilvania

Compania UMB Spedition, patronată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu a reluat lucrările pe tronsoanele de drum pe care le are în execuție. UMB a întrerupt lucrările pe două secțiuni de pe Autostrada Transilvania. Începând cu ziua de luni, 18 iulie, lucrătorii și utilajele companiei au revenit la lucru a anunțat putătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu. Potrivit spuselor sale, a fost reluată activitatea pe secțiunile Nădășelu – Mihăiești, în lungime de 16,80 km și pe Mihăești – Zimbor, în lungime de 13,26 km.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat că firma lui Umbrărescu nu a oprit lucrările și pe alte tronsoane de drum pe care le are în execuție.

De asemenea, UMB Spedition, a mai precizat purtătorul de cuvânt Alin Șerbănescu, are în derulare mai multe contracte de proiectare. Acestea sunt pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului de 13,26 km; A0 Nord, loturile 2 (19 km) și 4 (4,47 km); DX Craiova –Pitești, tronsonul 4 (Colonești – Oarja – Pitești) – 31,82 km; VO Galați în lungime de 33,6 km.

Imagine de la lucrările desfășurate la drumul expres Craiova-Pitești/foto Infoactual

Umbrărescu a amenințat cu oprirea lucrărilor

La finalul lunii iunie, Dorinel Umbrărescu a transmis o notificare către CNAIR în care arăta că este în imposibilitate să finalizeze contractele pe care le-a angajat. Acesta a invocate scumpirile la materiale de construcții și la utilități care l-au pus în imposibilitate să-și ducă lucrările la final.

„UMB oprește lucrul pe toate șantierele! Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă.

Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de o treime (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!”, anunța la vremea respectivă, într-o informare de presă Asociația Pro Infrastructura.

Omul de afaceri a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania (singurul șantier derulat prin PNRR) din 11 iulie, solicitând aplicarea formulei polinomiale care permite ajustarea contractelor cu până la 40% pentru a acoperi creșterea prețurilor la cele mai importante 10 materiale necesare pe șantiere.