International

Adidas, câștiguri record. Ce a impulsionat creșterea vânzărilor

Adidas, câștiguri record. Ce a impulsionat creșterea vânzărilor
Sursa foto venturebeat

Adidas și-a majorat previziunile pentru întregul an. Compania a înregistrat câștiguri mai mari decât se aștepta în al treilea trimestru. Această creștere a fost ajutată de vânzările inventarului său Yeezy. Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă, într-o publicare surprinzătoare a estimărilor preliminare, a proiectat o pierdere operațională pe întregul an.

Pierderea se ridica la 100 de milioane de euro. Este o îmbunătățire semnificativă față de previziunile sale anterioare de 450 de milioane de euro. Compania se așteaptă ca veniturile să scadă cu o rată de o singură cifră în 2023. Profitul operațional din trimestrul al treilea a fost de 409 milioane de euro. În scădere de la 564 de milioane de euro față de același trimestru din 2022.

Adidas, câștiguri record

Acțiunile Adidas au urcat miercuri cu 4% în timpul tranzacțiilor timpurii din Europa. „În timp ce performanța companiei în trimestru a fost din nou influențată pozitiv de vânzarea unor părți din stocul său rămas de Yeezy, afacerea de bază a Adidas a evoluat. De asemenea, mai bine decât se așteptau.”, a declarat Adidas în raportul său privind rezultatele.

Compania a pus capăt parteneriatului cu Ye, cunoscut anterior sub numele de Kanye West, în octombrie 2022. După ce rapperul a făcut o serie de remarci ofensatoare și antisemite. De atunci, a lucrat pentru a-și vinde stocul rămas de adidași Yeezy, marca sa comercială.

„Incluzând impactul pozitiv al celor două scăpări de Yeezy din T2 și T3, potențiala anulare a stocului rămas de Yeezy, care se ridică acum la aproximativ 300 de milioane de euro (anterior: 400 de milioane de euro) și costurile excepționale legate de revizuirea strategică de până la 200 de milioane de euro (neschimbate), Adidas se așteaptă acum să raporteze o pierdere operațională de aproximativ 100 de milioane de euro în 2023. „, a declarat compania, conform CNBC .

Vânzările stocului Yeezy

Acțiunile Adidas au crescut cu 4%, deoarece compania și-a publicat în avans cifrele pentru al treilea trimestru. Adidas a declarat că rezultatele sale au fost ajutate de vânzarea stocului rămas de Yeezy. Precum și de o performanță „mai bună decât se aștepta” a activității sale de bază.

Adidas a declarat că prevede acum un profit operațional ajustat de aproximativ 100 de milioane de euro pentru anul în curs. Față de previziunile anterioare de „break even”, pe fondul unei scăderi mici a veniturilor neutre din punct de vedere valutar.

Strategie de comunicare

Analiștii de la Stifel spun că ghidul implicit pentru al patrulea trimestru este „foarte conservator”. „De la o companie la alta, CEO-ul Adidas, Bjorn Gulden, a urmărit o strategie de comunicare de tip „guide low/beat-and-raise” chiar de la rezultatele din anul fiscal 22″, au spus analiștii. Acțiunile fostei companii a lui Gulden, Puma, au crescut cu 3%.

De asemenea, au crescut și acțiunile Just Eat Takeaway. Titlurile companiei de servicii de livrare au crescut cu 7% după ce a îmbunătățit previziunile și a lansat o răscumpărare de acțiuni de 150 de milioane de euro. În timp ce acțiunile ASML Holding au scăzut cu 5%, deoarece comenzile producătorului de echipamente pentru cipuri au fost cu mult sub estimările consensuale. Principalii indici bursieri europeni au scăzut după o creștere a randamentelor obligațiunilor americane ca urmare a unor vânzări cu amănuntul peste așteptări.