Actual

Clujul face concurență Daciei Pitești. Noul autoturism are încă prețul secret

Clujul face concurență Daciei Pitești. Noul autoturism are încă prețul secret
foro: Guvernul României

O nouă mașină, fabricată în România, va circula pe șoselele noastre. Noul autoturism are încă prețul secret, dar se știe ce viteză prinde.

Premierul României, Nicolae Ciucă, s-a urcat, vineri, la volanul primei mașini electrice made in Cluj, prezentată de CEO AROBS, Voicu Oprean. Ciucă, aflat la Cluj-Napoca, a fost invitat să testeze mașina, acesta a urcat la volan, dar a refuzat să o conducă.

Premierul Nicolae Ciucă, la volanul primei maşini electrice  produsă la Cluj: Autovehiculul este impresionant

La coborârea din mașină, prim-ministrul a declarat că autovehiculul este „impresionant”.

„Este evident că, la Cluj, are loc un proces cât se poate de dinamic în ceea ce privește cercetarea, dezvoltarea, inovarea și faptul că se gândesc să treacă la producție de serie este pentru noi, ca țară, un lucru care să ne facă mândri și le mulțumesc pentru ceea ce au făcut”, a spus premierul.

Voicu Oprean a declarat la rândul său că noul bolid nu are cheie de contact și de aceea nu a fost, încă, omologat la RAR, iar ușile se deschid din exterior cu ajutorul unor senzori.

„Mașina funcționează, am dus-o în decembrie 2021 la RAR pentru omologare, dar procedurile mai durează, mai trebuie verificate anumite aspecte. Avem o mașină made în Cluj pe care ne-o dorim să meargă pe drumurile publice”, a explicat Voicu Oprean.

Pentru inițiatorii proiectului urmează câteva luni pentru finalizarea interiorului mașinii și implicarea altor investori și pasionați care își doresc să se realizeze o mașină electrică românească.

„Urmează să strângem niște bani pentru a porni o mini producție de serie. Am vrea să atragem cam două milioane de euro. Partea de inovație e dezvoltată cu parteneri locali”, a precizat Oprean, adăugând că „finanțarea de până acum al acestui proiect s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro”.

 

Szabo Peter, cel care a creat caroseria, a declarat la rândul său că a încercat să creeze un desing original și unicat

„La idee am lucrat câteva luni dar apoi s-au ivit mai multe lucruri care nu au fost calculate. Designul a fost mai mult pe hârtie, mai puțin pe calculator”, a spus acesta.

Mașina are caroserie din fibră de carbon, și, conform ultimelor teste, o autonomie de 350 de km la o încărcare. De asemenea, poate prinde o viteză de peste 140 de km pe oră.