Actual

Dispar șefii de birou! Ce se întâmplă cu angajații din aceste funcții

dispar-sefii-de-birou
Sursa foto: Botosaneanul

Pachetul de măsuri fiscale propus de Guvernul Ciolacu prevede, printre altele, și reducerea cheltuielilor aparatului bugetar. Ca urmare, dispar șefii de birou. Dar și posturile vacante.

Guvernul a propus pentru reducerea cheltuielilor instituțiilor și autorităților publice, un proiect de lege aflat în dezbatere publică. Aceste prevede desființarea posturilor vacante, reorganizarea structurilor și reducerea numărului de funcții de conducere. În cazul că va fi adoptat în versiunea actuală, prima consecință a proiectului va fi că dispar șefii de birou.

Pachetul de măsuri prevede noi condiții pe care trebuie să le îndeplinească structura organizatorică a autorităților și instituțiilor publice:

– Pentru constituirea unui serviciu va fi necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție. (Spre deosebire de minimum șapte posturi în prezent).

– Pentru constituirea unei direcții va fi necesar un număr de minimum 20 posturi de execuție. (Minimum 15 în prezent.)

– Pentru constituirea unei direcții generale va fi necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție. (Minimum 25 posturi în prezent.)

Ce se întâmplă dacă dispar șefii de birou

Conform proiectului, personalul încadrat în funcția de șef birou va beneficia de toate drepturile legale odată cu eliberarea din funcție. Aceasta permite inclusiv ocuparea unei funcții publice de conducere ierarhic superioare. Sau a unei funcții publice de execuție vacante. Aceasta se va acorda pe baza vechimii, experienței și studiilor de specialitate.

Dacă nu există o funcție de publică vacantă corespunzătoare, postul ocupat de șeful de birou se transformă în funcție publică de execuție. De regulă, transformarea are loc la nivelul structurii de organizare din care seful de birou a făcut.

Odată cu eliminarea acestei funcții publice, se desființează și structurile organizatorice care funcționează ca birouri. Personalul angajat în cadrul acestor structuri de birouri își păstrează drepturile salariale. Dar este preluat în alte structuri organizatorice, odată cu aprobarea unor noi organigrame.

Până la aprobarea acestora, statelor de funcții, regulamentelor de organizare și funcționare etc., șeful birou este reîncadrat în funcția publică de șef birou interimar. El își păstrează drepturile salariale în vigoare la data intrării în vigoare a măsurilor.

Dispar și posturilor vacante

Proiectul legislativ propune și desființarea posturilor vacante din instituțiile și autoritățile publice. Astfel, posturile vacante, neocupate și fără personal încadrat se desființează. Această regulă se va aplica în cazul autorităților publice de interes central și local, ministerelor, autorităților naționale de reglementare, agențiilor naționale, Casei Naționale de Pensii și caselor teritoriale de pensii, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă etc.

Totodată, pentru reducerea cheltuielilor legate de instituțiile publice, se propune diminuarea cu cel puțin 25% a funcțiilor de demnitate publică. Acestea includ funcțiile de secretar de stat, consilier de stat, subsecretar de stat, vicepreședinte și a funcțiilor asimilate acestora.

Nu în ultimul rând, proiectul vizează și diminuarea ponderii funcțiilor publice de conducere la nivelul ordonatorului principal de credite. Astfel aceasta va fi redusă de la 12% la 8%. De asemenea, se urmărește limitarea funcțiilor de conducere la maximum 10% pentru celelalte categorii de personal bugetar, conform avocat.net.