Actual International

Gafă de proporții, urmată de regrete. KFC și-a cerut scuze pentru promovarea nazistă a puiului „Kristallnacht”

Gafă de proporții, urmată de regrete. KFC și-a cerut scuze pentru promovarea nazistă a puiului „Kristallnacht”

Compania KFC și-a cerut scuze după ce a trimis clienților germani o notificare prin care îi încuraja să comemoreze pogromul antievreiesc „Kristallnacht” cu pui prăjit și brânză. Gafă de proporții!

Lanțul de fast-food a trimis miercuri o notificare utilizatorilor aplicației prin care le sugera clienților să se „răsfețe” aniversând „Noptea de Cristal” din 1938, sau „Noaptea geamurilor sparte”,  cu un meniu special. Gafa a ieșit la iveală datorită utilizatorilor Twitter, care au distribuit imagini ale mesajului în limba germană.

„Comemorarea Kristallnacht – Răsfățați-vă cu mai multă brânză moale și pui crocant. Acum la KFCheese!”, scria în mesaj.

O oră mai târziu, acesta a fost urmat de scuze, potrivit ziarului Bild.

„Ne pare foarte rău. Ne vom verifica imediat procedurile interne pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple. Vă rugăm să ne scuzați pentru această eroare”, se arată în mesajul KFC.

Ce semnificație are ziua respectivă

„Noaptea de Cristal”, cunoscută și sub numele de „Noaptea geamurilor sparte”, se referă la izbucnirea atacurilor antievreiești lansate în toată Germania nazistă și în unele părți ale Austriei, la 9 noiembrie 1938.

„Kristallnacht” își datorează numele cioburilor de sticlă spartă care au împânzit străzile în urma violențelor comise de paramilitarii naziști împotriva caselor, întreprinderilor și sinagogilor evreiești.

Cel puțin 91 de evrei au fost uciși, aproximativ 7.500 de întreprinderi evreiești au fost jefuite, iar aproximativ 30.000 de bărbați evrei au fost arestați în timpul acestor atacuri, care au prefațat Holocaustul, în care au fost uciși aproximativ șase milioane de evrei.

Într-o declarație emisă pentru revista Newsweek, KFC Germania a precizat că mesajul a fost o „notificare trimisă automat”, iar echipa a folosit „un proces semi-automat de creare de conținut legat de calendare care includ sărbători naționale”. Mai pe românește, cel care a trimis mesajul habar n-are de istorie și nici cum se face o minimă documentare cu ajutorul Google!

„În acest caz, procesul nostru intern de revizuire nu a fost urmat în mod corespunzător, ceea ce a dus la partajarea unei notificări neaprobate”, a declarat KFC.

Lanțul de restaurante a adăugat că își cere „sincer” scuze pentru „mesajul neplanificat, insensibil și inacceptabil”. Echipa sa tehnică a suspendat comunicațiile din aplicație în timp ce compania examinează respectarea procedurilor.