International

Reguli noi privind conținutul online. Uniunea Europeană vizează în principal Google și Facebook

retele

Potrivit unei decizii convenite sâmbătă la nivelul UE, vizate de noile reguli cu privire la conținutul online sunt în principal companiile Alphabet (deținătoarea Google), Meta (care deține Facebook, Instagram și WhatsApp), dar și alte platforme care desfășoară astfel de activități.

Reguli noi privind conținutul online. Uniunea Europeană vizează în principal Google și Facebook

Documentul, intitulat Digital Services Act (Actul legislativ privind serviciile digitale, n. red.), sau DSA, este o propunere a comisarului european pentru Concurență, Margrethe Vestager, și reprezintă a doua astfel de reglementare privind spațiul online adoptată la nivel european în ultima perioadă, potrivit Reuters.

Luna trecută, Vestager a obținut sprijinul din partea celor 27 de țări membre și a europarlamentarilor pentru o altă propunere, „Digital Markets Act”, (DMA), un set de reguli care ar putea obliga Google, Amazon, Apple, Meta și Microsoft să schimbe modul în care își desfășoară activitățile în Europa.

„Am ajuns la o înțelegere în ceea ce privește DSA. Prin intermediul său ne vom asigura că ceea ce este ilegal offline este, de asemenea, tratat ca fiind ilegal și în mediul online, nu doar prin sloganuri, ci în mod real”, a scris Vestager pe Twitter.

Astfel, prin intermediul actului legislativ privind serviciile digitale, companiile vor risca amenzi de până la 6% din cifra globală de afaceri pentru încălcarea regulilor, în timp ce încălcările repetate ar putea chiar duce la interzicerea activităților acelor companii în UE.

Noul regulament va intra în vigoare în 2024

Noile reguli interzic publicitatea orientată către copii sau bazată pe date sensibile precum religia, sexul, rasa și opiniile politice. Tacticile care induc oamenii în eroare și îi determină să ofere date personale companiilor în mediul online vor fi, de asemenea, interzise.

Prevederea a fost propusă ca urmare a invadării Ucrainei de către Rusia și a campaniei de dezinformare aferente.

Compania Google s-a arătat deschisă să colaboreze cu autoritățile europene pentru punerea în aplicare a noilor măsuri.

„Pe măsură ce legea este finalizată și implementată, detaliile vor fi importante. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu factorii de decizie pentru a obține detaliile tehnice de care avem nevoie pentru a ne asigura că legea funcționează pentru toată lumea”, se arată în comunicat.