Actual

Samsarii de maşini, în pericol de dispariție. Noua lege le spulberă țepele

Samsarii de maşini, în pericol de dispariție. Noua lege le spulberă țepele
Arhivă

În sfârșit! Noile prevederi privind înmatricularea mașinilor second-hand importate duce, încet-încet, la dispariția samsarilor de pe piață. Concret, legislația cere acum factură sau contract de vânzare-cumpărare.

De câteva zile, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.120/2021, care a adus noi reguli la înmatricularea maşinilor rulate importate. Scopul acestei măsuri este eliminarea samsarilor din domeniu.

Este vorba despre introducerea unei noi condiţii pentru eliberarea cărţii de identitate a vehiculului. „În cazul în care vehiculul rutier provine din ţări membre UE, solicitarea (depusă la Registrul Auto Român – n.red.) este realizată direct sau prin împuternicit, de către persoana care a efectuat achiziţia intracomunitară a vehiculului” se arată în OUG 120/2021.

Ce acte în plus solicită RAR

Pe lângă dovada de circulaţie, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte şi „documentele de provenienţă”, adică factură (dacă maşina s-a achiziţionat de la un dealer autorizat) sau contract de vânzare-cumpărare (dacă tranzacţia s-a realizat cu o persoană fizică).

Asta înseamnă că cine vrea să-şi cumpere o maşină second-hand din spaţiul comunitar nu o mai poate lua de la intermediari, ci trebuie să se deplaseze personal în ţara de provenienţă a autoturismului. O lovitură destul de grea dată samsarilor care își făceau de cap pe acest tronson de piață, notează adevarul.ro.

La sfârșitul lui 2021, procurorii şi poliţiştii i-au luat ca din oală pe samsarii de maşini din Bucureşti şi din mai multe judeţe din ţară, făcându-le percheziții. Existau indicii că 3.000 de autoturisme au fost aduse din Germania, Olanda şi Belgia fără ca statul român să încaseze taxele aferente pentru aceste tranzacţii. Prejudiciul estimat se ridica la şase milioane de euro.