Actual Lifestyle

Sancțiunile au lovit în piața auto din Rusia, vânzările înregistrând o scădere cu peste 60 la sută. Care mărci sunt afectate

Sancțiunile au lovit în piața auto din Rusia, vânzările înregistrând o scădere cu peste 60 la sută. Care mărci sunt afectate
Infoactual

Sancțiunile au afectat puternic vânzările de automobile noi din Rusia, în pofida afirmațiilor oficialilor guvernului potrivit cărora comerțul cu mașini nu a fost afectat. Dar cum știm deja că rușii una zic și alta fac și statistica arată contrar declarațiilor oficiale publice.

Sancțiunile au lovit în piața auto din Rusia, vânzările înregistrând o scădere cu peste 60 la sută. Care mărci sunt puternic afectate

Potrivit unui raport al Asociației Întreprinderilor Europene (AEB), publicat marți, 6 decembrie 2022, vânzările de autoturisme și de vehicule comerciale ușoare au scăzut din nou în noiembrie, cu doar 46.403 unități vândute.

Cele mai recente cifre arată că vânzările auto au scăzut cu 61,6%, iar pentru anul în curs cu 60,9%.

Mărcile care înregistrează cea mai mare scădere a vânzărilor sunt, așa cum era de așteptat, în principal europene și japoneze, unele dintre ele nefiind înregistrate deloc. Sancțiunile impuse de aceste țări au distrus în mare parte piața pentru vehiculele lor în Rusia, deși rapoartele recente arată o piață neagră în creștere a vehiculelor aproape noi sau preînmatriculate.

Acestea sunt importate în cantități din ce în ce mai mari din țări ale căror restricții nu limitează vânzarea de astfel de produse către Rusia în urma invaziei acesteia în Ucraina.

Rapoartele anterioare sugerau că poliția și alte servicii de urgență din Rusia se străduiau să achiziționeze modele noi și erau nevoite să facă vehiculele să dureze mai mult sau să cumpere de pe piața neagră.

Mărcile care au înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor sunt:

Lexus (-100%)

Volkswagen (-99%)

Toyota (-99%)

Volvo (-98%)

Porsche (-98%)

În acest an au fost vândute 548.877 de vehicule, în scădere față de cele 1.823.512 de vehicule vândute în aceeași perioadă a anului trecut, scrie presa externă.

Având în vedere că vânzările de mașini au scăzut cu peste 60%, această ipoteză este că sancțiunile au un efect, dar și că golul lăsat de producătorii occidentali nu este încă umplut de mărci din țări care nu au adoptat aceleași pachete de sancțiuni, în special India și China.