Actual Diverse

Spionați la supermarket. Programul din China, în variantă europeană. Imagini care dau fiori

Spionați la supermarket. Programul din China, în variantă europeană. Imagini care dau fiori
captura video

Un sentiment neplăcut există atunci când știm că mergem pentru o pâine la supermarket, dar ne trezim spionați. Una este să se știe că există camere clasice de supraveghere pentru liniștea și siguranța încăperilor, alta este să fim scanați din cap până în picioare. Tehnologie, evoluție, poate. De aceea, probabil, trebuie să ne obișnuim pentru că vrem nu vrem cam așa arată viitorul.

Spionați la supermarket. Programul din China, în variantă europeană. Imagini care dau fiori

Se numește Veesion și este noul software de spionaj francez care ne poate monitoriza în timp ce facem cumpărături în supermarketuri. Veesion este deja folosit în sute de magazine Carrefour și din alte lanțuri comerciale.

Cercetătorii start-up-ului parizian, specializat în inteligență, artificială și de securitate, care a dezvoltat software-ul, au declarat că acesta nu folosește recunoașterea facială și nici măcar nu ia în calcul urmărirea clienților sau înregistrarea identității.

În schimb, funcționează (dar nu este mai puțin deranjant) prin recunoașterea gesturilor, folosind algoritmul gesturilor, așa cum se menționează pe site– ul companiei franceze.

Tehnologia, spun cunoscătorii, se bazează pe cele mai recente progrese în deep learning pentru a detecta automat gesturile asociate cu furtul în timp real în supermarketuri pornind de la camerele de supraveghere existente.

Este evident că toate supermarketurile, chiar și micile magazine, sunt dotate cu sisteme de supraveghere video, dar eficiența Veesion constă în combinarea cu imaginile de supraveghere video în sine cu noul software-ul care poate analiza tot ce este înregistrat de camere și avertizează real, prin unele notificări către tablete, telefoane mobile sau computere, precum și la casele de marcat „dacă cineva se plimbă pe la rafturi și face mișcări ciudate.

Momentan principalii clienți din Franța sunt Carrefour, MD, Conad, Sigma, Crai . Dar este chestiune de timp până să intre în toată Europa, scrie media.

Concluzie. Descrierea acestui soft face referire deocamdată doar la potențialele furturi care pot fi astfel prevenite. Totuși, după culorile afișate de program, recunoașterea se poate extinde la temperatura corpului, exact din teama de a nu răspândi virușii responsabili de epidemii.