Actual Diverse

Băuturile carbogazoase dispar în Italia. Prețurile au sărit în aer

Băuturile carbogazoase dispar în Italia. Prețurile au sărit în aer
Arhivă

Costurile mari la energie au dus la o criză de dioxid de carbon necesar pentru băuturile carbogazoase, atât de căutate mai ales pe timpul verii.

Italia traversează o astfel de criză. Producătorii de băuturi carbogazoase se confruntă cu o lipsă de dioxid de carbon alimentar în mijlocul verii, în contextul în care unii producătorii de CO2 reduseseră deja producţia din cauza creșterii costurilor la energie.

Chiar dacă dioxidul de carbon alimentar este un gaz secundar produs de companiile din chimie în procesul de fabricaţie a îngrăşămintelor din azot, marii producători şi-au redus operaţiunile din cauza creşterii costurilor la energie. Printre aceste firme se numără şi grupul norvegian Yara, care a decis să oprească producţia de azot şi uree la fabrica sa din Ferrara, nordul Italiei, transmite Reuters.

Apoi, al treilea jucător de pe piaţa de ape minerale din Italia, Acqua Sant’Anna, a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţia obişnuită. „Uneori am reuşit să găsim anumite livrări de CO2 în Europa dar sarcina devine din ce în ce mai dificilă deoarece mulţi colegi din industrie se confruntă cu o problemă similară”, a spus directorul Alberto Bertone.

Și producătorul de ape minerale Sanpellegrino, parte a grupului elveţian Nestle, este forţat şi el să îşi reducă producţia. „Cu privire la problemele cu care se confruntă companiile din sectorul băuturilor din cauza lipsei de CO2, Sanpellegrino Group informează că a sesizat o scădere a livrărilor de dioxid de carbon şi a luat măsuri pentru a-şi ajusta producţia”, a informat compania.

Asociaţia care îi reprezintă pe producătorii italieni de băuturi carbogazoase, Assobibe, care numără printre membri săi companii precum Coca-Cola şi PepsiCo, vorbeşte de o situaţie care este agravată de cererea foarte mare pentru băuturi răcoritoare în lunile de vară.

„Este greu de spus dacă unele băuturi vor dispărea, temporar, de pe rafturile magazinelor. Însă, la un anumit moment, companiile ar putea fi obligate să facă o alegere”, a declarat preşedintele Assobibe, Giangiacomo Pierini. Acesta este şi director la compania de îmbuteliere Coca-Cola HBC şi a precizat că în prezent firma sa nu se confruntă cu probleme la fabricile din Italia.