Actual Lifestyle

Războiul din ”farfurie” și ”bătălia” pe chiftele. De ce clujenii le-au cerut ieșenilor să schimbe denumirea unui produs

Războiul din ”farfurie” și ”bătălia” pe chiftele. De ce clujenii le-au cerut ieșenilor să schimbe denumirea unui produs
Infoactual

Le aveam pe toate numai acesta lipsea: războiul chiftelelor. Și nu este deloc o glumă. Chiftelele de vită, cunoscute și sub numele internațional de „burgeri”, sunt acum obiect de dispută între o firmă din Cluj-Napoca și una din Iaşi. Ardelenii le-au cerut moldovenilor să-și schimbe numele unui produs, pe motiv că ar face concurență neloială.

Războiul din ”farfurie” și ”bătălia” pe chiftele. De ce clujenii le-au cerut ieșenilor să schimbe denumirea unui produs

Disputa se duce între două societăți comerciale. Burger Shack SRL este o firmă înregistrată în anul 2017, în Bistrița. Aceasta și-a deschis în următorul an, 2018, un local intitulat „Meat Up”, situat în apropierea grădinii botanice din Cluj-Napoca, cu un meniu bazat în principal pe burgeri. Cronologic vorbind, în 2019, firma clujeană a înregistrat denumirea „Meat Up” drept marcă națională pentru servicii de furnizare de alimente și băuturi, și cazare temporară.

Pe de altă parte, la Iași a fost înființată societatea comercială SC Concept Andrex Copou SRL, înregistrată tot în 2017. Aceasta deține legal în Iaşi restaurantul „Meat Up – Steak House”, ce oferă un meniu format din startere, supe, salate, paste, grătar, pizza, dar și burgeri.

Ardelenii i-au dat în judecată pe ieșeni, așa că de aici s-a pornit ”războiul”.

„Marca ,«Meat Up» constituie brandul societăţii, un brand cunoscut pe piaţa de profil din Cluj Napoca şi nu numai, brandul fiind concretizat sub forma unui restaurant amplasat în inima oraşului Cluj Napoca şi care se bucură de un renume deosebit, raportat la nivelul ridicat al serviciilor şi mai ales al produselor furnizate”, se arată în acțiunea ardelenilor.

Marea supărare

Prin folosirea de către o altă societate a aceleiași denumiri, eforturile de promovare ale activitatea sunt afectate, susţin ardelenii. Ei au mai arătat că au cerut în martie restaurantului ieșean să renunțe la folosirea denumirii „Meat Up”, dar fără niciun efect. Acest lucru ar reprezenta în aprecierea ardelenilor o formă de concurență neloială care le deturnează clienţii şi le scade cota de piaţă.

Intervine justiția română… Și pune paie pe foc

Magistrații Tribunalului din Iași nu au reușit să găsească în plângerea ardelenilor argumente concrete privind paguba suferită. Ei au constatat în primul rând că ardelenii se promovează prin calitatea ridicată a burgerilor.

De cealaltă parte, ieșenii se promovează mai ales prin carnea de vită preparată la grătar. E drept, vând și burgeri, produs similar cu cel al ardelenilor, care reprezintă însă un produs comun, comercializat de numeroase alte localuri.

În interpretarea judecătorilor ieșeni, marca înregistrată de ardeleni vizează o activitate strict locală, neputându-se vorbi de o concurență neloială. La rândul lor, ieșenii își vând marfa tot local.

Concluzia instanței de judecată: activitatea celor două firme nu se suprapune astfel în niciun fel. Prin urmare, acțiunea ardelenilor a fost respinsă, aceștia având acum posibilitatea apelului, potirivit ZdI.